Automatyczne skrzynie biegów S‑tronic 2. generacji – DL382 (0CK, 0CJ, 0CL, 0HL, 0DK) – naprawa

Cena regularna
2000 zł
Cena Ravenol
1000 zł
Organizator
Ravenol
Kontakt
605 404 801

automatyczne skrzynie S tronic 2 generacji naprawa\

Opis szkolenia:

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-tronic 2. generacji (seria DL382) jest obecnie najpopularniejszą skrzynią automatyczną montowaną w samochodach Audi. Od 2014 roku Audi montuje ją w modelach: A4/S4, A5/S5, A6/S6, A7/S7 oraz Q5 (przy silnikach 2.0 oraz 3.0). To nam daje pewność, że te skrzynie będzie trzeba serwisować nie tylko w dużej liczbie, ale też przez bardzo długi czas.

Ze względu na większe skomplikowanie w stosunku do swojego poprzednika oraz skrzyń poprzecznych DSG, skrzynie S-tronic 2. generacji przysparzają serwisom wiele problemów w zakresie obsługi, a jeszcze więcej w kwestiach diagnostyki i naprawy. W tym przypadku jest to jednak zdecydowanie powód do radości, ponieważ jeśli porządnie przyswoisz jak funkcjonuje ta skrzynia oraz co może się w niej uszkodzić, praca z nią staje się czystą przyjemnością, a jak pobliskie serwisy nie będą sobie radzić z tymi skrzyniami, to jeszcze będą Ci przysyłać tę przyjemną i świetnie płatną robotę!

Szkolenie jest nastawione na maksymalną praktyczność i realną użyteczność dla serwisu. Wszystkie najczęściej występujące usterki zostaną przećwiczone w praktyce, dzięki czemu będziesz gotów do działania od razu po szkoleniu.

Szkolenie podzielone jest na dwie główne części: mechaniczną oraz hydrauliczną wraz z modułem mechatronicznym. Na części mechanicznej bardzo dokładnie omówimy sobie mechanikę skrzyni, a następnie przejdziemy przez odpowiednie procedury i każdy z uczestników nauczy się wymieniać poszczególne podzespoły na żywym organizmie. W trakcie wymieniania podzespołów zostanie zwrócona szczególna uwaga na czynności, które można wykonać nieprawidłowo i które mogą uszkodzić skrzynię.

Na części hydraulicznej bardzo dokładnie zostanie omówiona mechatronika i układ hydrauliczny, co jest zdecydowanie jednym z największych atutów tego szkolenia. Poznasz budowę i zasadę sterowania skrzynią biegów co do jednej śrubki i zaworu! Dzięki temu będziesz wiedział nie tylko jak naprawić i nie zepsuć skrzyni, ale również jak precyzyjnie określać co jest w skrzyni uszkodzone.

Jeśli obsługujesz markę Audi, ale jeszcze nie masz skrzyń S-tronic 2. generacji „w jednym palcu”, to gwarantujemy, że nasze szkolenie będzie dla Ciebie niesamowicie przydatne. Pomoże Ci też umocnić swoją reputację fachowca od skrzyń, co z kolei przełoży się na to, że wiele nowych klientów zacznie do Ciebie przyjeżdżać również na wymianę oleju i wszystkie inne sprawy związane ze skrzyniami.

Opłacalność dla serwisu:

Założenia do obliczeń:

  • cena roboczogodziny mechanika
    • przychód brutto: 184 zł
    • przychód netto: 150 zł
    • dochód/marża brutto: +92 zł
    • dochód/marża netto: +75 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna przykładowa nieskomplikowana naprawa skrzyni – synchronizator 7. biegu
  • robocizna – naprawa skrzyni
    • przychód brutto: 1845 zł
    • przychód netto: 1500 zł
    • dochód/marża brutto: +923 zł
    • dochód/marża netto: +750 zł (lub więcej, zależnie od szybkości naprawy)
  • robocizna dodatkowa (demontaż/montaż skrzyni, generalnie wszystko inne niż bezpośrednia naprawa skrzyni) – 7 roboczogodzin
    • przychód brutto: 1292 zł
    • przychód netto: 1050 zł
    • dochód/marża brutto: +646 zł
    • dochód/marża netto: +525 zł
  • marża na częściach (synchronizator, zestaw filtrów, uszczelki, rurki chłodnicy, normalia)
    • przychód brutto: 3785 zł
    • przychód netto: 3077 zł
    • dochód/marża brutto: +498 zł
    • dochód/marża netto: +405 zł
  • marża na oleju (ATF 5l + MTF 4l)
    • przychód brutto: 1170 zł
    • przychód netto: 951 zł
    • dochód/marża brutto: +245 zł
    • dochód/marża netto: +199 zł
  • diagnostyka z adaptacją
    • przychód brutto: 369 zł
    • przychód netto: 300 zł
    • dochód/marża brutto: +185 zł
    • dochód/marża netto: +150 zł
  • RAZEM
    • przychód brutto: 8460 zł
    • przychód netto: 6878 zł
    • dochód/marża brutto: +2496 zł
    • dochód/marża netto: +2029 zł
  • jedna dodatkowa naprawa skrzyni co 2 miesiące
    • przez pół roku
      • przychód brutto: 25380 zł
      • przychód netto: 20634 zł
      • dochód/marża brutto: +7488 zł
      • dochód/marża netto: +6087 zł
    • przez rok
      • przychód brutto: 50760 zł
      • przychód netto: 41268 zł
      • dochód/marża brutto: +14976 zł
      • dochód/marża netto: +12174 zł
  • DODATKOWO
    • zwróć uwagę, że w pojazdach z napędem 4×4 lub silnikami V6 czas pracy dodatkowej oraz cena robocizny są większe
    • przykładowe obliczenia zostały wykonane dla prostej naprawy, a w przypadku bardziej skomplikowanych napraw cena robocizny i marża na częściach będą odpowiednio większe

Na tym szkoleniu:

  • poznasz bardzo dokładnie budowę skrzyń S-tronic serii DL382
  • przećwiczysz procedury naprawcze
    • rozbierzesz skrzynię na części pierwsze, a później zmontujesz ją z powrotem
    • nauczysz się prawidłowo wymieniać uszkodzone elementy
    • nauczysz się korzystać z dedykowanych przyrządów
    • dowiesz się jak nic “nie zepsuć” i zniwelować ewentualne reklamacje
  • poznasz tajniki sprawnego i skutecznego rozpoznawania usterek
    • dowiesz się co najczęściej się psuje, dlaczego i jak to wychwycić
    • nauczysz się sprawdzać poszczególne podzespoły
    • dowiesz się jak poradzić sobie z usterkami nietypowymi
  • poznasz bardzo dokładnie system sterowania skrzynią biegów
    • dogłębnie zrozumiesz działanie modułu mechatronicznego
    • poznasz układ hydrauliczny i powiązania poszczególnych elementów między sobą
  • zdobędziesz garść przydatnych informacji
    • dowiesz się jak i gdzie szukać informacji
    • dowiesz się jakiego sprzętu potrzebujesz do poszczególnych napraw
    • wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej

Plan szkolenia:

  1. Część mechaniczna
    1. Rozmontowanie skrzyni biegów
    2. Zmontowanie skrzyni biegów
    3. Zestaw kół zębatych
    4. Wymiana synchronizatorów 5 i 7 biegu
    5. Rozmontowanie zestawu kół
    6. Demontaż nastawników biegów oraz akumulatora ciśnienia
    7. Demontaż modułu blokady parkingowej, czujnik zakresu jazdy
  2. Moduł mechatroniczny
    1. Demontaż czujników ciśnienia
    2. Demontaż sterownika
    3. Demontaż silnika oraz pompy ATF
    4. Demontaż zaworów elektromagnetycznych
  3. Układ elektryczny
    1. Sterownik elektroniczny
    2. Czujniki temperatury
    3. Czujniki zakresu jazdy
    4. Czujniki pozycji nastawników biegów
    5. Czujniki prędkości
    6. Czujnik pozycji wirnika
    7. Zawory elektromagnetyczne
  4. Układ hydrauliczny
    1. Obieg oleju ATF
    2. Obieg oleju MTF
    3. Zawory hydrauliczne
    4. Zawory zwrotne
    5. Akumulator ciśnienia
    6. Pompy oleju
    7. Tryby chłodzenia i smarowania
    8. Moduł blokady parkingowej
  5. Sesja Q&A

 

Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.

Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).

Zarezerwuj szkolenie

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?