\
Opis szkolenia:
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-tronic 2. generacji (seria DL382) jest obecnie najpopularniejszą skrzynią automatyczną montowaną w samochodach Audi. Od 2014 roku Audi montuje ją w modelach: A4/S4, A5/S5, A6/S6, A7/S7 oraz Q5 (przy silnikach 2.0 oraz 3.0). To nam daje pewność, że te skrzynie będzie trzeba serwisować nie tylko w dużej liczbie, ale też przez bardzo długi czas.
Ze względu na większe skomplikowanie w stosunku do swojego poprzednika oraz skrzyń poprzecznych DSG, skrzynie S-tronic 2. generacji przysparzają serwisom wiele problemów w zakresie obsługi, a jeszcze więcej w kwestiach diagnostyki i naprawy. W tym przypadku jest to jednak zdecydowanie powód do radości, ponieważ jeśli porządnie przyswoisz jak funkcjonuje ta skrzynia oraz co może się w niej uszkodzić, praca z nią staje się czystą przyjemnością, a jak pobliskie serwisy nie będą sobie radzić z tymi skrzyniami, to jeszcze będą Ci przysyłać tę przyjemną i świetnie płatną robotę!
Szkolenie jest nastawione na maksymalną praktyczność i realną użyteczność dla serwisu. Wszystkie najczęściej występujące usterki zostaną przećwiczone w praktyce, dzięki czemu będziesz gotów do działania od razu po szkoleniu.
Szkolenie podzielone jest na dwie główne części: mechaniczną oraz hydrauliczną wraz z modułem mechatronicznym. Na części mechanicznej bardzo dokładnie omówimy sobie mechanikę skrzyni, a następnie przejdziemy przez odpowiednie procedury i każdy z uczestników nauczy się wymieniać poszczególne podzespoły na żywym organizmie. W trakcie wymieniania podzespołów zostanie zwrócona szczególna uwaga na czynności, które można wykonać nieprawidłowo i które mogą uszkodzić skrzynię.
Na części hydraulicznej bardzo dokładnie zostanie omówiona mechatronika i układ hydrauliczny, co jest zdecydowanie jednym z największych atutów tego szkolenia. Poznasz budowę i zasadę sterowania skrzynią biegów co do jednej śrubki i zaworu! Dzięki temu będziesz wiedział nie tylko jak naprawić i nie zepsuć skrzyni, ale również jak precyzyjnie określać co jest w skrzyni uszkodzone.
Jeśli obsługujesz markę Audi, ale jeszcze nie masz skrzyń S-tronic 2. generacji „w jednym palcu”, to gwarantujemy, że nasze szkolenie będzie dla Ciebie niesamowicie przydatne. Pomoże Ci też umocnić swoją reputację fachowca od skrzyń, co z kolei przełoży się na to, że wiele nowych klientów zacznie do Ciebie przyjeżdżać również na wymianę oleju i wszystkie inne sprawy związane ze skrzyniami.
Opłacalność dla serwisu:
Założenia do obliczeń:
- cena roboczogodziny mechanika
- przychód brutto: 184 zł
- przychód netto: 150 zł
- dochód/marża brutto: +92 zł
- dochód/marża netto: +75 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna przykładowa nieskomplikowana naprawa skrzyni – synchronizator 7. biegu
- robocizna – naprawa skrzyni
- przychód brutto: 1845 zł
- przychód netto: 1500 zł
- dochód/marża brutto: +923 zł
- dochód/marża netto: +750 zł (lub więcej, zależnie od szybkości naprawy)
- robocizna dodatkowa (demontaż/montaż skrzyni, generalnie wszystko inne niż bezpośrednia naprawa skrzyni) – 7 roboczogodzin
- przychód brutto: 1292 zł
- przychód netto: 1050 zł
- dochód/marża brutto: +646 zł
- dochód/marża netto: +525 zł
- marża na częściach (synchronizator, zestaw filtrów, uszczelki, rurki chłodnicy, normalia)
- przychód brutto: 3785 zł
- przychód netto: 3077 zł
- dochód/marża brutto: +498 zł
- dochód/marża netto: +405 zł
- marża na oleju (ATF 5l + MTF 4l)
- przychód brutto: 1170 zł
- przychód netto: 951 zł
- dochód/marża brutto: +245 zł
- dochód/marża netto: +199 zł
- diagnostyka z adaptacją
- przychód brutto: 369 zł
- przychód netto: 300 zł
- dochód/marża brutto: +185 zł
- dochód/marża netto: +150 zł
- RAZEM
- przychód brutto: 8460 zł
- przychód netto: 6878 zł
- dochód/marża brutto: +2496 zł
- dochód/marża netto: +2029 zł
- jedna dodatkowa naprawa skrzyni co 2 miesiące
- przez pół roku
- przychód brutto: 25380 zł
- przychód netto: 20634 zł
- dochód/marża brutto: +7488 zł
- dochód/marża netto: +6087 zł
- przez rok
- przychód brutto: 50760 zł
- przychód netto: 41268 zł
- dochód/marża brutto: +14976 zł
- dochód/marża netto: +12174 zł
- przez pół roku
- DODATKOWO
- zwróć uwagę, że w pojazdach z napędem 4×4 lub silnikami V6 czas pracy dodatkowej oraz cena robocizny są większe
- przykładowe obliczenia zostały wykonane dla prostej naprawy, a w przypadku bardziej skomplikowanych napraw cena robocizny i marża na częściach będą odpowiednio większe
Na tym szkoleniu:
- poznasz bardzo dokładnie budowę skrzyń S-tronic serii DL382
- przećwiczysz procedury naprawcze
- rozbierzesz skrzynię na części pierwsze, a później zmontujesz ją z powrotem
- nauczysz się prawidłowo wymieniać uszkodzone elementy
- nauczysz się korzystać z dedykowanych przyrządów
- dowiesz się jak nic “nie zepsuć” i zniwelować ewentualne reklamacje
- poznasz tajniki sprawnego i skutecznego rozpoznawania usterek
- dowiesz się co najczęściej się psuje, dlaczego i jak to wychwycić
- nauczysz się sprawdzać poszczególne podzespoły
- dowiesz się jak poradzić sobie z usterkami nietypowymi
- poznasz bardzo dokładnie system sterowania skrzynią biegów
- dogłębnie zrozumiesz działanie modułu mechatronicznego
- poznasz układ hydrauliczny i powiązania poszczególnych elementów między sobą
- zdobędziesz garść przydatnych informacji
- dowiesz się jak i gdzie szukać informacji
- dowiesz się jakiego sprzętu potrzebujesz do poszczególnych napraw
- wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej
Plan szkolenia:
- Część mechaniczna
- Rozmontowanie skrzyni biegów
- Zmontowanie skrzyni biegów
- Zestaw kół zębatych
- Wymiana synchronizatorów 5 i 7 biegu
- Rozmontowanie zestawu kół
- Demontaż nastawników biegów oraz akumulatora ciśnienia
- Demontaż modułu blokady parkingowej, czujnik zakresu jazdy
- Moduł mechatroniczny
- Demontaż czujników ciśnienia
- Demontaż sterownika
- Demontaż silnika oraz pompy ATF
- Demontaż zaworów elektromagnetycznych
- Układ elektryczny
- Sterownik elektroniczny
- Czujniki temperatury
- Czujniki zakresu jazdy
- Czujniki pozycji nastawników biegów
- Czujniki prędkości
- Czujnik pozycji wirnika
- Zawory elektromagnetyczne
- Układ hydrauliczny
- Obieg oleju ATF
- Obieg oleju MTF
- Zawory hydrauliczne
- Zawory zwrotne
- Akumulator ciśnienia
- Pompy oleju
- Tryby chłodzenia i smarowania
- Moduł blokady parkingowej
- Sesja Q&A
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).