RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO®

Klasa jakości:
API SN/CF, ACEA A3/B4
Aprobaty:
MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00 / 505 00, BMW Longlife-01, , Renault RN0700 / RN0710
Specyfikacje:
Opel GM-LL-B-025, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), MS-10850, MS-10725 ...

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


                                                                                                   Opis produktu:                                            

RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdych warunkach na drodze np. podróż w długich korkach (ciągłe zatrzymywanie i ruszanie) oraz podczas szybkiej jazdy na autostradzie.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Wielosezonowy energooszczędny olej do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla samochodów osobowych, kombi, vanów, małych samochodów dostawczych itp. przeznaczony specjalnie do silników z turbodoładowaniem, oraz katalizatorem.


 


Właściwości:

·   wysoka ochrona przed zużywaniem się elementów

·   oszczędność paliwa poprzez lżejszą pracę silnika

·   doskonałe cechy myjące i dyspersyjne

·   zapobieganie tworzeniu się czarnego szlamu

·   długa żywotność dzięki wysokiej odporności na utlenianie

·   doskonałe właściwości podczas rozruchu zimnego silnika

·   znakomita lepkość w zróżnicowanych temperaturach

·   niskie parowanie

·   może być stosowany w silnikach samochodów wyposażonych w katalizator


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN/CF, ACEA A3/B4,

Aprobaty:

MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00 / 505 00, BMW Longlife-01, , Renault RN0700 / RN0710

Specyfikacje:

Opel GM-LL-B-025, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), MS-10850, MS-10725 (Fiat 9.55535-GH2 oraz Fiat 9.55535-Z2), PSA B71 2296


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

848

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

85,1

DIN 51 562

 

przy 100 oC

mm2/s

14,3

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

175

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

4700

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35 oC

mPа*s

13.900

ASTM D 4684

Temperatura zapłonu

 

oC

236

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-51

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,5

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%masy

1,05

DIN 51 575

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

7,4

ASTM D5800/b

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

4,5

ASTM D5481


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.