RAVENOL ECS SAE 0W-20 USVO®

Klasa jakości:
API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA C5, Licencja: API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5
Aprobaty:
MB-aprobata 229.71, Jaguar Land Rover STJLR.51.5122
Specyfikacje:
Ford WSS-M2C947-A, GM dexos1® (pierwszej generacji), GM 6094 M, ...

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Utrzymuje silnik w czystości i zapewnia jego wysoką sprawność.  Posiada doskonałe parametry dla rozruchu na zimno. HTHS min. 2,6  mPa * s. Dzięki nowej formule RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 zapewnia bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz chroni przed korozją i utratą oleju przez utlenianie lub koksowanie. Pozwala na wydłużone okresy wymiany oleju zgodnie z instrukcjami producenta.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Stosowany jako uniwersalny i paliwooszczędny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych w samochodach osobowych w których zalecany jest olej tego rodzaju.

 

Właściwości:

·   po rozruchu błyskawicznie dociera do wszystkich części silnika

·   wysoka oszczędność paliwa FE (Fuel Economy ) dzięki doskonałym olejom bazowym oraz dodatkom

·   zabezpiecza przed gromadzeniem się szlamu, laków, nagarem i korozją, również w niekorzystnych warunkach stosowania

·   niska skłonność do parowania, tym samym mniejsze zużycie oleju.

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie popychaczy hydraulicznych we wszystkich temperaturach

·   stabilny olej silnikowy bez utleniania NOx

·   dobra stabilność starzenia potwierdzona przez Hot Tube Test

·   dobre pochłanianie sadzy i dyspersja

·   neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA C5, Licencja: API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5

Aprobaty:

MB-aprobata 229.71, Jaguar Land Rover STJLR.51.5122

Specyfikacje:

Ford WSS-M2C947-A, GM dexos1® (pierwszej generacji), GM 6094 M, Chrysler MS-6395, Mitsubishi, MAZDA, Suzuki, Toyota, Honda/Acura HTO-06, Subaru, Nissan, Lexus, Infiniti, Cadillac, Chevrolet, Buick

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

839,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

43,1

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

7,9

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

156

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,64

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4890

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

10.000

ASTM D4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

240

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-63

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

9,9

DIN ISO 3771

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

7,4

ASTM D5800/b

Zawartość popiołów

 

%masy

1,0

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.