RAVENOL FDS SAE 5W-30 USVO®

Klasa jakości:
API SL/CF, ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, Licencja: API SL
Aprobaty:
Aprobata MB 229.6, Renault RN0700, Ford WSS-M2C913-D (pokrywa 913-A/-B/-C), Jaguar Land Rover STJLR.03.5003

Specyfikacje:
Ford WSS-M2C913-C, Fiat 9.55535-G1

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL FDS SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia, wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia bezpieczny klin smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz chroni przed korozją i utratą oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Posiada doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Zalecany jako olej całoroczny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla do stosowania w samochodach osobowych, kombi, vanach, furgonetkach i podobnych pojazdach marek Ford, Renault, Toyota, Hyundai, KIA, Mazda, Honda, Nissan oraz Mitsubishi, gdy wymagana jest specyfikacja ACEA A5/B5.


 


Właściwości:

·   bardzo dobre właściwości przy rozruchu zimnego silnika nawet w niskich temperaturach poniżej -30 oC

·   znakomity, stabilny wskaźnik lepkości, odporność na ścinanie

·   oszczędność paliwa w każdych warunkach pracy

·   znakomite właściwości myjące, dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju

·   neutralność wobec materiałów uszczelniających

·   wyraźnie mniejsze straty przez parowanie, przez co niższe zużycie oleju

·   rozszerzona ochrona przed zużyciem, korozją i spienianiem

·   przyjazny dla środowiska przez wydłużone okresy pomiędzy wymianą oleju

·   nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w katalizator


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SL/CF, ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, Licencja: API SL

Aprobaty:

Aprobata MB 229.6, Renault RN0700, Ford WSS-M2C913-D (pokrywa 913-A/-B/-C), Jaguar Land Rover STJLR.03.5003

Specyfikacje:

Ford WSS-M2C913-C, Fiat 9.55535-G1


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

843

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

58,35

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

10,2

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

---

163

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,0

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

3880

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35 oC

mPа*s

14.800

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-51

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowanie)

 

% M/M

8,9

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu  (COC)

 

oC

228

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,1

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%

1,2

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.