Opis szkolenia:
Trafia do Ciebie coraz więcej pojazdów hybrydowych Toyoty? Naprawiasz w nich silnik spalinowy i inne układy, ale technologia HV odpowiedzialna za jazdę na napędzie elektrycznym ma przed Tobą jeszcze wiele tajemnic i powoduje niepokój przy naprawie tego układu? Na naszym szkoleniu będziesz mógł dokładnie poznać tę technologię i metody jej naprawy. Szkolenie skupia się na praktyce, dlatego 80% czasu spędzimy na warsztacie, gdzie pod okiem trenera samodzielnie rozbierzesz i naprawisz akumulator, a także zdiagnozujesz układ HV, aby wyeliminować usterki najczęściej występujące w pojazdach klientów. Bardzo dużo uwagi poświęcimy diagnostyce i naprawie akumulatorów wysokonapięciowych stosowanych we wszystkich modelach hybrydowych Toyoty, gdzie hybrydy tej marki są najlepiej sprzedającymi się hybrydami na rynku już od ponad 20 lat. Warto mieć też na uwadze, że układy hybrydowe marki Toyota spotkasz również w Lexusie, Fordzie i Suzuki. Jeżeli natomiast chcesz zapoznać się z technologią innych producentów zapraszamy na nasze inne szkolenia.
Na szkoleniu dowiesz się jaką papierologię musi posiadać Twój serwis w związku z obsługą napędów elektrycznych oraz otrzymasz od nas “gotowce”, które możesz bezpośrednio wykorzystać w swoim warsztacie.
Wiele warsztatów nie chce się podejmować naprawiania samochodów hybrydowych ze względów bezpieczeństwa i konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy, jednak dzięki temu szkoleniu zobaczysz, że naprawianie samochodów hybrydowych nie jest takie trudne, że jest całkowicie bezpieczne jeśli się wie co się robi, a ponadto może generować znacząco większe dochody niż naprawa samochodów z silnikami spalinowymi.
Wszystkie te aspekty przełożą się na to, że będziesz mógł ze spokojną głową dawać gwarancję na wykonane usługi, co z kolei pomoże budować renomę solidnego warsztatu specjalizującego się w naprawie nowych technologii i pojazdów z napędem alternatywnym. A taka renoma zapewni Ci nowych klientów z nowymi samochodami (hybrydy stały się popularne na przestrzeni ostatnich 10 lat).
P.S. Szkolenie dedykowane jest dla osób mających podstawową wiedzę w zakresie technologii hybrydowej – zagadnień podstawowych nie będziemy poruszać na tym szkoleniu. Jeżeli zaczynasz dopiero przygodę z pojazdami hybrydowymi zapraszamy na szkolenie pt. „Technika hybrydowa w pojazdach samochodowych”.
Na tym szkoleniu:
- porównasz różne generacje układu hybrydowego Toyota Hybrid System
- poznasz działanie instalacji wysokiego napięcia
- poznasz sposób przeniesienia napędu w pojazdach hybrydowych marki toyota
- będziesz miał możliwość zdiagnozowania najpopularniejszych usterek układu HV
- poznasz rolę i działanie przetworników napięcia
- poznasz sposób bezpiecznej obsługi pojazdów hybrydowych i wymagania prawne wynikające z regulacji obowiązujących w naszym kraju
- poznasz budowę, metody diagnostyki i naprawy akumulatorów NiMH
- dowiesz się co najczęściej się psuje, dlaczego i jak to zdiagnozować
- nauczysz się sprawdzać poszczególne podzespoły
- dowiesz się jak można usunąć problemy różnymi metodami
- poznasz technologię litowo-jonową stosowaną w marce Toyota
- rozmontujesz akumulator litowo-jonowy
- poznasz osprzęt niezbędny do działania akumulatora
- zdobędziesz solidną dawkę praktycznych informacji
- dowiesz się jak i gdzie szukać informacji
- przeanalizujesz realne przypadki napraw i uszkodzeń akumulatorów wysokonapięciowych i komponentów układu wysokonapięciowego
- dowiesz się jak wykonać naprawy w układzie wysokonapięciowym
Plan szkolenia:
- Generacje systemu Toyota Hybrid System
- Omówienie poszczególnych generacji
- Różnice pomiędzy generacjami
- Budowa układu wysokiego napięcia w systemie Toyota Hybrid System
- Przeniesienie napędu
- Przetworniki układzie wysokonapięciowym
- Zasobniki energii
- Osprzęt pomocniczy
- Zasady bezpiecznej obsługi instalacji układzie wysokonapięciowym
- Rozbiórka akumulatora w układzie wysokonapięciowym w technologii NiMH
- Zapoznanie z budową od strony praktycznej
- Określenie podstawowych parametrów akumulatora
- Diagnostyka akumulatora w układzie wysokonapięciowym i moduły NiMH w praktyce
- Diagnostyka testerem diagnostycznym
- Diagnostyka przy użyciu dedykowanych mierników
- Możliwości naprawy akumulatora wysokonapięciowego
- Praktyczne spotkanie z diagnostyką instalacji wysokonapięciowej
- Diagnostyka sieci wysokonapięciowej
- Diagnostyka zabezpieczeń instalacji wysokonapięciowej
Wymagania:
- Uprawnienia SEP do 1 kV kwalifikacja E – uprawnienia te można zdobyć na szkoleniu „Uprawnienia SEP do 1 kV” w wersji stacjonarnej lub online
- Podstawowa znajomość technologii hybrydowej (zalecane wcześniejsze odbycie szkolenia pt. Technika hybrydowa)
Opłacalność dla serwisu:
Założenia do obliczeń:
- cena roboczogodziny mechanika
- przychód brutto: 308 zł
- przychód netto: 250 zł
- dochód/marża brutto: +154 zł
- dochód/marża netto: +125 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna przykładowa naprawa i diagnostyka akumulatora
- robocizna – 12 roboczogodzin
- przychód brutto: 3696 zł
- przychód netto: 3000 zł
- dochód/marża brutto: +1848 zł
- dochód/marża netto: +1500 zł
- marża na częściach (4x cena modułu: chiński zamiennik albo używka)
- przychód brutto: 1476 zł
- przychód netto: 1200 zł
- dochód/marża brutto: +287 zł
- dochód/marża netto: +246 zł
- RAZEM
- przychód brutto: 5172 zł
- przychód netto: 4200 zł
- dochód/marża brutto: +2135 zł
- dochód/marża netto: +1746 zł
- jedna naprawa akumulatora miesięcznie
- przez pół roku
- przychód brutto: 31032 zł
- przychód netto: 25200 zł
- dochód/marża brutto: +12810 zł
- dochód/marża netto: +10476 zł
- przez rok
- przychód brutto: 62064 zł
- przychód netto: 50400 zł
- dochód/marża brutto: +25620 zł
- dochód/marża netto: +20952 zł
- przez pół roku
- DODATKOWO
- będziesz umiał naprawić akumulator marki Lexus, gdzie ceny za roboczogodzinę i marże są przeważnie większe o 15-20%
- będziesz mógł obsłużyć pojazdy innych marek wykorzystujących technologię hybrydową Toyoty (np. Suzuki, Ford) co poszerzy Twoje portfolio obsługiwanych marek
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).