Na tym szkoleniu:
- poznasz budowę i zasadę działania układów Common Rail firmy Delphi i Bosch stosowanych w samochodach z silnikami Euro 5 i Euro 6
- poznasz konfigurację nowoczesnych układów paliwowych oraz możliwości ich diagnozowania
- nauczysz się jak postępować w przypadku usterek najnowszej generacji układów CR
- poznasz zastosowanie wielu praktycznych metod diagnostyki
- zapoznasz się z możliwością wykorzystania narzędzi i przyrządów specjalistycznych
Wymagania:
- to szkolenie nie ma żadnych specjalnych wymagań
Plan szkolenia:
- Układy wtryskowe Bosch III i IV generacji (do 2200/2500 bar)
- Budowa pomp CP4S1 i CP4S2
- Układy paliwowe stosowane w silnikach, m.in. BMW, Grupa VW, Volvo, Toyota, Fiat, Iveco, Ford, HMC, Renault
- Typowe usterki, warunki poprawnej pracy i procedury wymiany
- Wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch
- Budowa i zasada działania wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Bosch
- Typowe usterki, warunki pracy i procedury wymiany
- Metody diagnozowania wtryskiwaczy pod kątem elektrycznym i hydraulicznym
- Wtryskiwacze elektromagnetyczne Bosch szybkiego działania z zaworem krawędziowym
- Budowa i zasada działania
- Typowe usterki, warunki pracy i procedury wymiany
- Metody diagnozowania wtryskiwaczy pod kątem elektrycznym i hydraulicznym
- Układy wtryskowe firmy Delphi III generacji (do 2200 bar)
- Omówienie działania i budowy układów zasilania wyposażonych w pompy typu DFP3 i DFP6 stosowanych w samochodach osobowych
- Omówienie procedur diagnostycznych oraz instrukcji demontażu i montażu
- Wtryskiwacze elektromagnetyczne Delphi II i III generacji
- Omówienie zasady działania, procedur kodowania i adaptacji wtryskiwaczy
- Omówienie nowych funkcji kodu wtryskiwacza C3I i procedur naprawy
- Omówienie typowych usterek oraz problemów z uruchomieniem i odpowietrzaniem systemów Delphi
- Funkcje adaptacyjne w systemach Common Rail
- Kalibracja dawki zerowej wtryskiwacza w układach CR różnych producentów
- Kalibracja dawki minimalnej biegu jałowego z użyciem czujnika obrotów i czujnika spalania stukowego
- Kalibracja z użyciem kodu wtryskiwacza
- Adaptacja funkcji regulacji ciśnienia w różnych systemach sterowania układów CR