Opis szkolenia:
Popularne silniki Diesla wyposażone w układy z pompowtryskiwaczami typu PDE/PPD/UIS uznawane są za jedne z najtrwalszych jednostek. Jednocześnie nie każdy mechanik zgodzi się z tym stanowiskiem. Wynika to z faktu, iż silniki wyposażone w pompowtryskiwacze wymagają szczegółowej i systematycznej obsługi, przy zachowaniu dobrej jakości elementów eksploatacyjnych. Zaniedbania eksploatacyjne czy serwisowe mogą skutkować poważnymi usterkami, które generalnie są związane z dużymi kosztami naprawy. Naturalnie wraz z upływem czasu i dużym przebiegiem osprzętu pompowtryskiwacze ulegają naturalnemu zużyciu i wymagają świadomej i profesjonalnej obsługi. Rozwiązania z pompowtryskiwaczami są bardzo trwałe, więc jeszcze przez wiele lat będą wymagały profesjonalnej obsługi serwisowej zarówno w samochodach osobowych jak i ciężarowych. Niektórzy producenci udzielają na pompowtryskiwacze 1 mln km gwarancji.
Na tym szkoleniu:
- poznasz zasadę działania pompowtryskiwaczy elektromagnetycznych PDE oraz piezoelektrycznych PPD
- poznasz metody diagnozowania pompowtryskiwaczy
- nauczysz się interpretować parametry silnika związane z pompowtryskiwaczami
- poznasz metody diagnozowania elementów układu sterowania EDC 15P/EDC16U
- poznasz procedury montażu/demontażu pompowtryskiwaczy wraz z kluczową w tym rozwiązaniu procedurą regulacji
- dowiesz się kiedy należy regulować pompowtryskiwacze i w jaki sposób oraz jaki ma to wpływ na pracę silnika
- poznasz jakie objawy pracy silnika oraz które parametry rzeczywiste mogą wskazywać na konieczność wykonania regulacji
- dowiesz się jak weryfikować i ustawiać synchronizację wału korbowego z wałkiem rozrządu podczas obsługi oraz jaki ma to wpływ na pracę silnika
- podczas szkolenia fizycznie przeprowadzisz procedurę montażu i demontażu oraz regulacji zespołu pompowtryskiwaczy wraz z demontażem i montażem elementów pośrednich
Wymagania:
- to szkolenie nie ma żadnych specjalnych wymagań
Plan szkolenia:
- Przegląd układów wtryskowych UIS i UPS
- Zasilanie powietrzem
- Zespół przepustnic powietrza
- Chłodnice międzystopniowe powietrza
- Zasilanie paliwem
- Filtr paliwa
- Pompa podwójna
- Rozdzielacz, zawór regulacyjny ciśnienia, chłodnica paliwa
- Zespół wtryskowy UP
- Wtryskiwacze i rozpylacze
- Elektroniczny układ sterowania
- Czujniki
- Czujnik obrotów silnika
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej NTC
- Czujnik położenia pedału przyspieszenia
- Masowy przepływomierz powietrza
- Czujnik temperatury powietrza zasysanego
- Czujnik ciśnienia atmosferycznego
- Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
- Czujnik różnicowy ciśnienia
- Włącznik na pedale hamulca
- Modulatory
- Włącznik na pedale sprzęgła
- Elementy wykonawcze
- Układy recyrkulacji spalin
- Filtr cząstek stałych
- Turbosprężarki
- Czujniki
- Regulacja pompowtryskiwaczy w systemach EDC_P_ oraz EDC_U_
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).