Automatyczne skrzynie biegów DSG – diagnostyka

Cena regularna
1600 zł
Cena Ravenol
800 zł
Organizator
Ravenol
Kontakt
605 404 801

Main Preview

Opis szkolenia:

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów zdominowały rynek i są obecnie najpopularniejszym rodzajem skrzyń automatycznych. W Polsce co najmniej 10% pojazdów osobowych jest wyposażonych w skrzynię dwusprzęgłową i ten procent ciągle rośnie. Wg danych statystycznych w roku 2018 aż 41% sprzedawanych pojazdów marki Volkswagen miało właśnie skrzynię DSG. Co bardzo istotne, te sprzedane auta mają obecnie 6 lat, więc jeśli Twój serwis jest serwisem niezależnym, to takich aut zacznie przyjeżdżać do Ciebie coraz więcej. Lepiej! Samochody produkowane obecnie wyposażone są w znacznej większości właśnie w takie skrzynie, więc jeśli nauczysz się porządnie je obsługiwać to będziesz miał co robić przez długie, długie lata. Tylko jedna fabryka Skody w Vrchlabí produkuje 2300 sztuk skrzyni DSG DQ200 dziennie! A gdy naprawiasz dużo przyjemnych, nowych aut, to wiesz jakich aut nie musisz naprawiać? No właśnie – naszych starych, zapieczonych i zardzewiałych „ulubieńców”, na których naprawę klient chciałby wydać 20 zł.

Na naszym szkoleniu nauczysz się diagnozować skrzynie DSG, a pozyskane umiejętności wykorzystasz również do diagnostyki innych skrzyń dwusprzęgłowych, np. S-tronic w Audi, PowerShift w Ford i Volvo, EDC w Renault czy DCT w Hyundai/Kia.

Jeśli zastanawiasz się jak inne serwisy radzą sobie z obsługą skrzyń dwusprzęgłowych to można odpowiedzieć jednym słowem – słabo. A skoro słabo, to znaczy, że jest się czym wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów. Skąd to wiemy? Pytania dotyczące skrzyń DSG to jedne z najpopularniejszych tematów na naszej infolinii technicznej i dotyczą zarówno diagnostyki, jak również co zrobić, gdy serwis uszkodził skrzynię w trakcie naprawy.

Szkolenie jest nastawione na maksymalną praktyczność i realną użyteczność dla serwisu. Jako coś szczególnie wartościowego i korzystnego finansowo należy wyróżnić umiejętność stuprocentowego potwierdzenia uszkodzenia sprzęgła, a także umiejętność określania jego zużycia oraz przedstawienia tego klientowi (no, powiedzmy 99,9%, bo w życiu nigdy nie ma 100%). Dzięki temu szkoleniu rozwiejesz wszelkie wątpliwości czy sprzęgło jest uszkodzone czy nie, sprawdzisz jego zużycie i przekonasz klienta, że teraz lub za około X kilometrów trzeba wymienić sprzęgło, więc zapewnisz sobie w ten sposób fajną, bardzo opłacalną robotę (patrz sekcja „Opłacalność dla serwisu”). Ponadto widząc, że jesteś fachowcem od skrzyń, klienci zaczną przyjeżdżać również na wymianę oleju i wszystkie inne sprawy związane ze skrzyniami.

P.S. Do diagnozowania skrzyń dwusprzęgłowych nie musisz kupować nowego sprzętu – wystarczy tester diagnostyczny, który już masz.

Na tym szkoleniu:

  • nauczysz się kompleksowo diagnozować skrzynie DSG
    • poznasz faktycznie występujące usterki i problemy
    • poznasz i przećwiczysz konkretne procedury diagnostyczne
    • dowiesz się na które odczytane informacje i parametry zwracać uwagę oraz jak je wykorzystać do definitywnego potwierdzenia trafności diagnozy
    • dowiesz się jak zastosować zdobytą wiedzę do diagnostyki innych skrzyń dwusprzęgłowych
  • poświęcimy bardzo dużo czasu na sprzęgło podwójne (najważniejsze!) oraz mechatronikę, które powodują najwięcej problemów i nieprawidłowości
    • nauczysz się rozpoznawać usterki sprzęgła podwójnego po odczytanych parametrach lub wykonanych testach
    • nauczysz się określać zużycie sprzęgła oraz szacować za ile kilometrów trzeba je wymienić
    • dowiesz się jak w fachowy sposób wytłumaczyć klientowi konieczność wymiany lub naprawy sprzęgła
    • nauczysz się określać stan mechatroniki, w tym elektrozaworów i zaworów hydraulicznych
  • nauczysz się określać stan układów:
    • zasilania olejem
    • włączania biegów (widełek i synchronizatorów)
  • nauczysz się prawidłowo wykonywać adaptację sprzęgieł oraz całej skrzyni DSG
  • dowiesz się jak uniknąć przypadkowego uszkodzenia skrzyni DSG
  • poznasz istotne możliwości i funkcje testerów diagnostycznych na przykładzie urządzeń Bosch KTS oraz Adako VCDS (lub alternatywnie możesz wziąć ze sobą swój tester diagnostyczny)
  • wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej

Plan szkolenia:

  1. Dane identyfikacyjne
  2. Kody usterek
    • Przyporządkowanie kodu usterki do danego elektrozaworu
    • Przyporządkowanie kodu usterki do danego czujnika
    • Prawidłowe wytypowanie uszkodzonego elementu
  3. Diagnostyka systemu zasilania
    • Budowa układu elektronicznego
  4. Diagnostyka systemu kontroli temperatury
  5. Diagnostyka układu zasilania olejem
    • Testy pomp hydraulicznych
    • Testy szczelności
    • Wyszukiwanie przecieków
  6. Diagnostyka czujników prędkości
  7. Diagnostyka systemu zmiany biegów (czujniki pozycji i widełki zmiany biegów)
  8. Parametry adaptacyjne nastawników widełek
  9. Diagnostyka elektrozaworów włączających biegi
  10. Diagnostyka elektrozaworów regulacji ciśnienia
  11. Diagnostyka sprzęgieł
  12. Parametry adaptacyjne sprzęgieł
    • Określanie zużycia sprzęgła
  13. Dane archiwalne
  14. Adaptacje
    • Jak prawidłowo wykonywać adaptacje
    • Kiedy i jakie adaptacje wykonywać
    • Jak nic nie zepsuć
    • Wyciąganie prawidłowych wniosków z przebiegu adaptacji

Wymagania:

Opłacalność dla serwisu:

Założenia do obliczeń:

  • cena roboczogodziny mechanika
    • przychód brutto: 184 zł
    • przychód netto: 150 zł
    • dochód/marża brutto: +92 zł
    • dochód/marża netto: +75 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna wymiana sprzęgła (kwoty przykładowe)
  • robocizna – 8 roboczogodzin
    • przychód brutto: 1476 zł
    • przychód netto: 1200 zł
    • dochód/marża brutto: +738 zł
    • dochód/marża netto: +600 zł
  • marża na częściach
    • przychód brutto: 1115 zł
    • przychód netto: 907 zł
    • dochód/marża brutto: +287 zł
    • dochód/marża netto: +233 zł
  • marża na oleju
    • przychód brutto: 188 zł
    • przychód netto: 153 zł
    • dochód/marża brutto: +40 zł
    • dochód/marża netto: +33 zł
  • diagnostyka z adaptacją
    • przychód brutto: 300 zł
    • przychód netto: 244 zł
    • dochód/marża brutto: +150 zł
    • dochód/marża netto: +122 zł
  • RAZEM
    • przychód brutto: 3079 zł
    • przychód netto: 2504 zł
    • dochód/marża brutto: +1215 zł
    • dochód/marża netto: +988 zł
  • jedna dodatkowa wymiana sprzęgła miesięcznie
    • przez pół roku
      • przychód brutto: 18474 zł
      • przychód netto: 15024 zł
      • dochód/marża brutto: +7290 zł
      • dochód/marża netto: +5928 zł
    • przez rok
      • przychód brutto: 36948 zł
      • przychód netto: 30048 zł
      • dochód/marża brutto: +14580 zł
      • dochód/marża netto: +11856 zł
  • DODATKOWO
    • zwróć uwagę, że wymiana sprzęgła podwójnego w skrzyniach dwusprzęgłowych jest droższa niż wymiana sprzęgła w skrzyni manualnej, a przykładowo w Audi S-tronic cena samej robocizny może przekroczyć 2500 zł brutto
    • podobnie w pojazdach z napędem 4×4 czas pracy, cena robocizny oraz ilość oleju są większe

Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.

Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).

 

Zarezerwuj szkolenie

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?