Automatyczne skrzynie biegów DSG – diagnostyka

Cena regularna
1600 zł
Cena Ravenol
800 zł
Organizator
Ravenol
Kontakt
605 404 801

Main Preview

Opis szkolenia:

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów zdominowały rynek i są obecnie najpopularniejszym rodzajem skrzyń automatycznych. W Polsce co najmniej 10% pojazdów osobowych jest wyposażonych w skrzynię dwusprzęgłową i ten procent ciągle rośnie. Wg danych statystycznych w roku 2018 aż 41% sprzedawanych pojazdów marki Volkswagen miało właśnie skrzynię DSG. Co bardzo istotne, te sprzedane auta mają obecnie 6 lat, więc jeśli Twój serwis jest serwisem niezależnym, to takich aut zacznie przyjeżdżać do Ciebie coraz więcej. Lepiej! Samochody produkowane obecnie wyposażone są w znacznej większości właśnie w takie skrzynie, więc jeśli nauczysz się porządnie je obsługiwać to będziesz miał co robić przez długie, długie lata. Tylko jedna fabryka Skody w Vrchlabí produkuje 2300 sztuk skrzyni DSG DQ200 dziennie! A gdy naprawiasz dużo przyjemnych, nowych aut, to wiesz jakich aut nie musisz naprawiać? No właśnie – naszych starych, zapieczonych i zardzewiałych „ulubieńców”, na których naprawę klient chciałby wydać 20 zł.

Na naszym szkoleniu nauczysz się diagnozować skrzynie DSG, a pozyskane umiejętności wykorzystasz również do diagnostyki innych skrzyń dwusprzęgłowych, np. S-tronic w Audi, PowerShift w Ford i Volvo, EDC w Renault czy DCT w Hyundai/Kia.

Jeśli zastanawiasz się jak inne serwisy radzą sobie z obsługą skrzyń dwusprzęgłowych to można odpowiedzieć jednym słowem – słabo. A skoro słabo, to znaczy, że jest się czym wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów. Skąd to wiemy? Pytania dotyczące skrzyń DSG to jedne z najpopularniejszych tematów na naszej infolinii technicznej i dotyczą zarówno diagnostyki, jak również co zrobić, gdy serwis uszkodził skrzynię w trakcie naprawy.

Szkolenie jest nastawione na maksymalną praktyczność i realną użyteczność dla serwisu. Jako coś szczególnie wartościowego i korzystnego finansowo należy wyróżnić umiejętność stuprocentowego potwierdzenia uszkodzenia sprzęgła, a także umiejętność określania jego zużycia oraz przedstawienia tego klientowi (no, powiedzmy 99,9%, bo w życiu nigdy nie ma 100%). Dzięki temu szkoleniu rozwiejesz wszelkie wątpliwości czy sprzęgło jest uszkodzone czy nie, sprawdzisz jego zużycie i przekonasz klienta, że teraz lub za około X kilometrów trzeba wymienić sprzęgło, więc zapewnisz sobie w ten sposób fajną, bardzo opłacalną robotę (patrz sekcja „Opłacalność dla serwisu”). Ponadto widząc, że jesteś fachowcem od skrzyń, klienci zaczną przyjeżdżać również na wymianę oleju i wszystkie inne sprawy związane ze skrzyniami.

P.S. Do diagnozowania skrzyń dwusprzęgłowych nie musisz kupować nowego sprzętu – wystarczy tester diagnostyczny, który już masz.

Opłacalność dla serwisu:

Założenia do obliczeń:

  • cena roboczogodziny mechanika
    • przychód brutto: 184 zł
    • przychód netto: 150 zł
    • dochód/marża brutto: +92 zł
    • dochód/marża netto: +75 zł (przyjmijmy połowę kwoty za roboczogodzinę)
Jedna wymiana sprzęgła (kwoty przykładowe)
  • robocizna – 8 roboczogodzin
    • przychód brutto: 1476 zł
    • przychód netto: 1200 zł
    • dochód/marża brutto: +738 zł
    • dochód/marża netto: +600 zł
  • marża na częściach
    • przychód brutto: 1115 zł
    • przychód netto: 907 zł
    • dochód/marża brutto: +287 zł
    • dochód/marża netto: +233 zł
  • marża na oleju
    • przychód brutto: 188 zł
    • przychód netto: 153 zł
    • dochód/marża brutto: +40 zł
    • dochód/marża netto: +33 zł
  • diagnostyka z adaptacją
    • przychód brutto: 300 zł
    • przychód netto: 244 zł
    • dochód/marża brutto: +150 zł
    • dochód/marża netto: +122 zł
  • RAZEM
    • przychód brutto: 3079 zł
    • przychód netto: 2504 zł
    • dochód/marża brutto: +1215 zł
    • dochód/marża netto: +988 zł
  • jedna dodatkowa wymiana sprzęgła miesięcznie
    • przez pół roku
      • przychód brutto: 18474 zł
      • przychód netto: 15024 zł
      • dochód/marża brutto: +7290 zł
      • dochód/marża netto: +5928 zł
    • przez rok
      • przychód brutto: 36948 zł
      • przychód netto: 30048 zł
      • dochód/marża brutto: +14580 zł
      • dochód/marża netto: +11856 zł
  • DODATKOWO
    • zwróć uwagę, że wymiana sprzęgła podwójnego w skrzyniach dwusprzęgłowych jest droższa niż wymiana sprzęgła w skrzyni manualnej, a przykładowo w Audi S-tronic cena samej robocizny może przekroczyć 2500 zł brutto
    • podobnie w pojazdach z napędem 4×4 czas pracy, cena robocizny oraz ilość oleju są większe

Na tym szkoleniu:

  • nauczysz się kompleksowo diagnozować skrzynie DSG
    • poznasz faktycznie występujące usterki i problemy
    • poznasz i przećwiczysz konkretne procedury diagnostyczne
    • dowiesz się na które odczytane informacje i parametry zwracać uwagę oraz jak je wykorzystać do definitywnego potwierdzenia trafności diagnozy
    • dowiesz się jak zastosować zdobytą wiedzę do diagnostyki innych skrzyń dwusprzęgłowych
  • poświęcimy bardzo dużo czasu na sprzęgło podwójne (najważniejsze!) oraz mechatronikę, które powodują najwięcej problemów i nieprawidłowości
    • nauczysz się rozpoznawać usterki sprzęgła podwójnego po odczytanych parametrach lub wykonanych testach
    • nauczysz się określać zużycie sprzęgła oraz szacować za ile kilometrów trzeba je wymienić
    • dowiesz się jak w fachowy sposób wytłumaczyć klientowi konieczność wymiany lub naprawy sprzęgła
    • nauczysz się określać stan mechatroniki, w tym elektrozaworów i zaworów hydraulicznych
  • nauczysz się określać stan układów:
    • zasilania olejem
    • włączania biegów (widełek i synchronizatorów)
  • nauczysz się prawidłowo wykonywać adaptację sprzęgieł oraz całej skrzyni DSG
  • dowiesz się jak uniknąć przypadkowego uszkodzenia skrzyni DSG
  • poznasz istotne możliwości i funkcje testerów diagnostycznych na przykładzie urządzeń Bosch KTS oraz Adako VCDS (lub alternatywnie możesz wziąć ze sobą swój tester diagnostyczny)
  • wyjaśnimy zagadnienia, o które mechanicy często pytają na infolinii technicznej

Plan szkolenia:

  1. Dane identyfikacyjne
  2. Kody usterek
    • Przyporządkowanie kodu usterki do danego elektrozaworu
    • Przyporządkowanie kodu usterki do danego czujnika
    • Prawidłowe wytypowanie uszkodzonego elementu
  3. Diagnostyka systemu zasilania
    • Budowa układu elektronicznego
  4. Diagnostyka systemu kontroli temperatury
  5. Diagnostyka układu zasilania olejem
    • Testy pomp hydraulicznych
    • Testy szczelności
    • Wyszukiwanie przecieków
  6. Diagnostyka czujników prędkości
  7. Diagnostyka systemu zmiany biegów (czujniki pozycji i widełki zmiany biegów)
  8. Parametry adaptacyjne nastawników widełek
  9. Diagnostyka elektrozaworów włączających biegi
  10. Diagnostyka elektrozaworów regulacji ciśnienia
  11. Diagnostyka sprzęgieł
  12. Parametry adaptacyjne sprzęgieł
    • Określanie zużycia sprzęgła
  13. Dane archiwalne
  14. Adaptacje
    • Jak prawidłowo wykonywać adaptacje
    • Kiedy i jakie adaptacje wykonywać
    • Jak nic nie zepsuć
    • Wyciąganie prawidłowych wniosków z przebiegu adaptacji

Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.

Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).

Zarezerwuj szkolenie

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?