RAVENOL RUP USVO® 5W-40

Klasa jakości: API SN, ACEA C3, Licencja: API SN
Aprobaty: MB-Aprobata 229.51, MB-Aprobata 226.5 Renault RN0700/RN0710, BMW Longlife-04, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, GM Dexos 2 (Licencja Nr. D20583HI081), Porsche A4 Specyfikacje: Ford WSS-M2C917-A

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, wielosezonowym olejem silnikowym wykonanym w  technologii USVO® na bazie PAO (polialfaolefiny). Przeznaczony jest głównie do stosowania w silnikach benzynowych w wyścigach samochodowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Technologia USVO® oferuje wysoką wydajność, lepszą ochronę silnika, mniejsze zużycie paliwa i optymalną czystość silnika dla Twojego pojazdu. Ze względu na specjalną mieszaninę wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością  baz PAO o różnych lepkościach można było zrezygnować z dodatków polepszających indeks lepkości VI. Wysoka wartość HTHS i wysoki wskaźnik lepkości oraz wynikająca z tego znakomita odporność na ścinanie, a także specjalne dodatki uszlachetniające w postaci molibdenu i wolframu sprawiają, że nadaje się doskonale do ekstremalnie sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości molibdenu i wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki unikalnej formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach.

 

Właściwości:

·  ultra-nowoczesny, w pełni syntetyczny olej silnikowy do samochodów wyścigowych ze specjalnym dodatkiem uszlachetniającym w postaci wolframu i molibdenu

·  wysoki HTHS, ekstremalna wytrzymałość na ścinanie

·  niezwykle niska skłonność do parowania

·  bardzo stabilny, doskonały wskaźnik lepkości

·  bardzo dobre właściwości przy rozruchu na zimno

·  bezpieczna warstwa smarna przy bardzo wysokich temperaturach roboczych

·  znakomite właściwości myjące oraz dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju

·  wysoka ochrona przed zużyciem, korozją i tworzeniem piany

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr.OEM:

Klasa jakości: API SN, ACEA C3, Licencja: API SN

Aprobaty: MB-Aprobata 229.51, MB-Aprobata 226.5 Renault RN0700/RN0710, BMW Longlife-04, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, GM Dexos 2 (Licencja Nr. D20583HI081), Porsche A40

Specyfikacje:

Ford WSS-M2C917-A, Partner Wyścigów: Nürburgring Tested, Hockenheim Premium Partner, Polecany przez Ralfa Schumacher’a

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

846,0

DIN 51757

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

87,5

DIN 51562

              

przy 100 oC

mm2/s

14,3

DIN 51562

Index lepkości VI

 

 

169

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,9

ASTM D5481

Lepkość CCS

przy -30oC

mPa*s

4510

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

 

mPa*s

21.300

ASTM D4684

Temperatura płynięcia

 

 

-51

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowanie)

 

 

6,0

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

244

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,3

ASTM D2896

Zawartość popiołów

 

%

0,8

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.