RAVENOL RSS USVO® SAE 10W-60

Specyfikacja: API SN/CF, ACEA A3/B4
Obszary zastosowań: Van Amersfoort Racing, Phoenix Racing Land Motorsport i inne zespoły wyścigowe

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL RSS Racing Sport Synto SAE 10W60 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym,  wielosezonowym olejem silnikowym wykonanym w technologii USVO® na bazie PAO (polialfaolefiny). Przeznaczony jest głównie do stosowania w silnikach benzynowych samochodów wyścigowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Technologia USVO® oferuje wysoką wydajność, lepszą ochronę silnika, mniejsze zużycie paliwa i optymalną czystość silnika dla Twojego pojazdu. Dzięki specjalnej formulacji wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością baz PAO o różnych lepkościach można było zrezygnować ze stosowania dodatków polepszających indeks lepkości VI. Wysoka wartość HTHS i wysoki wskaźnik lepkości oraz wynikająca z tego znakomita odporność na ścinanie, a także specjalne dodatki uszlachetniające w postaci molibdenu i wolframu sprawiają, że nadaje się doskonale do sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości molibdenu i wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki jedynej w swojej rodzaju formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach.


 


Właściwości:

·   ultranowoczesny, w pełni syntetyczny olej silnikowy do samochodów wyścigowych ze specjalnym dodatkami uszlachetniającymi na bazie wolframu i molibdenu

·   wyjątkowo niski parametr Noack (odparowanie)

·   wysoki wskaźnik lepkości HTHS, ekstremalna stabilność ścinania

·   bardzo stabilny, doskonały wskaźnik lepkości

·   bardzo dobre właściwości przy rozruchu na zimno

·   bezpieczna warstwa smarna przy bardzo wysokich temperaturach roboczych

·   znakomite właściwości myjące oraz dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju

·   wysoka ochrona przed zużyciem, korozją i tworzeniem piany


 


Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Obszary stosowania: FIA F3 EUROPEAN Championship, ADAC GT masters, Partner Wyścigów: Nürburgring Tested, Hockenheim Premium Partner, Opel Motorsport, Polecany przez Ralfa Schumacher’a


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

859

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

154,6

DIN 51562

              

przy 100 oC

mm2/s

23,4

DIN 51562

Index lepkości VI

 

 

180

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150oC

mPa*s

5,8

ASTM D2896

Lepkość strukturalna CCS

przy -25oC

mPa*s

5900

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -30oC

mPa*s

20.000

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-54

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowanie)

 

% M/M

5,8

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

250

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

11,1

ASTM D2896

Zawartość popiołów

 

%masy

1,3

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.