RAVENOL VSF SAE 0W-30 USVO®

Klasa jakości:
ACEA C2
Aprobaty: Jaguar Land Rover STJLR.03.5007
Specyfikacje:
Ford WSS-M2C950-A

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL VSF SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® dla samochodowych silników wysokoprężnych aut osobowych, także z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania (nie zmniejsza się jego lepkość) w całym okresie między wymianami, jest też wyjątkowo odporny na procesy utleniania. Ta unikalna technologia pomaga szybciej i pewniej smarować silnik. Zmniejsza opory pracy oraz jednocześnie utrzymuje pełne bezpieczeństwo i wydajność silnika. W formulacji oleju wykorzystano pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie co znacznie poprawia wydajność mechaniczną silnika. Przez specjalną formulację olejów bazowych osiągnięto bardzo wysoki wskaźnik lepkości, zapewniając bezpieczne smarowanie nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz ochronę przed korozją i utratą oleju poprzez parowanie lub koksowanie (utlenianie). Zapewnia doskonałe zachowanie przy zimnym rozruchu oraz optymalne, bezpieczne smarowanie w czasie pracy na zimno. Poprzez znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję emisji przyczynia się do ochrony środowiska. Pozwala na stosowanie wydłużonych interwałów wymiany zgodnie z zaleceniami producenta.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

RAVENOL VSF SAE 0W-30 to uniwersalny, paliwooszczędny olej silnikowy, najlepszy do silników Diesla w samochodach osobowych z turbodoładowaniem i bez, jako w pełni syntetyczny całoroczny olej silnikowy.


 


Właściwości:

·        Uniwersalne zastosowanie we wszystkich nowoczesnych silnikach wysokoprężnych.

·        Szybkie smarowanie silnika po rozruchu, nawet w temperaturach poniżej -30 ° C.

·        Niska skłonność do parowania, a tym samym niskie zużycie oleju.

·        Zabezpieczenie silnika przed osadami, koksowaniem, zbrylaniem i korozją, nawet w niesprzyjających warunkach użytkowania.

·        Działanie popychaczy hydraulicznych jest gwarantowane we wszystkich temperaturach.

·        Brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach.

·        Stabilna lepkość w całym okresie między wymianami oleju, wysoki wskaźnik lepkości.

·        Neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających.

·        Mieszalność ze wszystkimi dostępnymi na rynku olejami silnikowymi. Płukanie nie jest wymagane.


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA C2

Aprobaty: Jaguar Land Rover STJLR.03.5007

Specyfikacje:

Ford WSS-M2C950-A


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

843,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

45

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

9,6

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

205

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,1

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

3823

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

11320

ASTM D4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

232

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-54

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,3

DIN ISO 3771

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

9,4

ASTM D5800

Zawartość popiołów

 

%masy

0,8

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.