RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO®

Klasa jakości:
ACEA C5
Aprobaty:
VW 508 00 / 509 00, Porsche C20

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL VSE SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.  Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Doskonała pompowalność w niskich temperaturach gwarantuje błyskawiczne rozprowadzenie oleju w silniku ograniczając zużycie silnika także przy zimnym starcie. Utrzymuje silnik w czystości i zapewnia jego wysoką sprawność. Zmniejsza opory pracy, zużycie mechaniczne i zużycie paliwa. Zastosowane oleje bazowe pozwoliły osiągnąć wysoki wskaźnik lepkości. Formuła dla identyfikacji zawiera marker chemiczny, który zmienia jego kolor na zielony. Zachowuje wymagania lepkościowe swojej klasy SAE przez cały okres pomiędzy wymianami oleju, nawet w przypadku stosowania wydłużonych interwałów. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta.

 

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Paliwooszczędny olej dla nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych aut osobowych w których zalecany jest olej spełniający poniższe wymagania. Został opracowany według najnowszych specyfikacji technicznych dla olejów silnikowych koncernu VAG — VW 508 00 / 509 00 (VW Blue Oil).

 

 

Właściwości:

·   po rozruchu błyskawicznie dociera do wszystkich części silnika

·   wysoka oszczędność paliwa FE (Fuel Economy) dzięki doskonałym olejom bazowym oraz dodatkom

·   zabezpiecza przed gromadzeniem się szlamu, laków, nagarem i korozją, również w niekorzystnych warunkach stosowania

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   niska lepkość HTHS dla maksymalnej oszczędności paliwa

·   stabilny olej silnikowy bez utleniania NOx

·   niskie parowanie, a dzięki temu niskie zużycie oleju

·   korzystne właściwości absorpcji i dyspersji cząsteczek sadzy

·   neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających

·   zawiera chemiczne znaczniki do identyfikacji i jest w kolorze zielonym

 

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA C5

Aprobaty:

VW 508 00 / 509 00, Porsche C20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

zielony

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

833,0

DIN 51757

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

39,2

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

8,0

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

182

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,9

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

3250

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

8.340

DIN 51757

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

240

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-60

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,3

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

10,4

ASTM D5800/b

Zawartość popiołów

 

%masy

0,77

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.