RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO®

Klasa jakości:
ACEA C2
Aprobaty:
BMW Longlife-12FE
Specyfikacje:
Chrysler MS-13340; Fiat 9.55535-DS1/GS1; IVECO 18-1811 CLASSE SC1 LV; Jaguar Land Rover STJLR.03.5007; PSA B71 2290, B71 2312

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL FES SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną.

Jest oparty na dodatkach o obniżonej zawartości popiołu o doskonałej charakterystyce rozruchowej, niskim zużyciu oleju i mniejszej emisji zanieczyszczeń. Olej ten zwiększy żywotność filtra DPF i TWC. HTHS> 2,9 mPa*s. Opracowany dla oszczędności paliwa, szczególnie w najnowszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych BMW, PSA, FIAT, IVECO i Jaguar Land Rover. Zapewnia bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz chroni przed korozją i utratą oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Zapewnia też doskonałe właściwości podczas rozruchu silnika na zimno. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Zaprojektowany specjalnie w celu zmniejszenia zużycia paliwa w nowych silnikach benzynowych i wysokoprężnych samochodów marek BMW, PSA, FIAT, IVECO i Jaguar LandRover. Doskonale nadaje się do zastosowań dla niżej podanych wymagań producentów oryginalnego wyposażenia (OEM).


 


Właściwości:

·          Zmniejsza zużycie paliwa pod pełnym i częściowym obciążeniem

·          Doskonała ochrona przed nadmiernym zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości zapewniają trwałość silnika podczas jazdy z dużą prędkością.

·          Doskonały rozruch zimnego silnika, także w niskich temperaturach poniżej -25 ° C .

·          Pozostawia wydajny film smarujący nawet w wysokich temperaturach roboczych.

·          Wykazuje niewielką tendencję do parowania, co zmniejsza zużycie oleju.

·          Redukuje powstawanie nagaru w komorach spalania, strefie pierścieni tłokowych i przy zaworach.

·          Obojętny w stosunku do materiałów uszczelniających.

·          Wydłużenie okresów pomiędzy wymianami oleju przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych.


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA C2

Aprobaty:

BMW Longlife-12FE

Specyfikacje:

Chrysler MS-13340; Fiat  9.55535-DS1/GS1; IVECO 18-1811 CLASSE SC1 LV; Jaguar Land Rover STJLR.03.5007; PSA B71 2290, B71 2312


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

844,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

55,1

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

10,0

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

171

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,0

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4600

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

15.200

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-57

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

236

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,5

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

9,0

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,8

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.