RAVENOL DFE SAE 0W-20 USVO®

Klasa jakości:
API SN Plus, API SN (RC), ILSAC GF-5
Aprobaty:
GM dexos1™ 2 generacji, Licencja Nr D10689HJ081
Specyfikacje:
Chrysler MS-6395, MS-13340; Ford WSS-M2C947-A/-B1

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL DFE SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.  Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Utrzymuje silnik w czystości i zapewnia jego wysoką sprawność. Zmniejsza opory pracy, zużycie mechaniczne i zużycie paliwa.  Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki swojej formulacji minimalizuje prawdopodobieństwo wystąpienia przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI) ograniczając możliwość uszkodzenia przezeń silnika.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Jest zalecany do stosowania w nowoczesnych silnikach samochodów osobowych marek OPEL, GENERAL MOTORS, Chevrolet,  Daewoo i Holden zgodnie ze specyfikacjami Dexos1 we wszystkich warunkach użytkowania. Nadaje się także dla podanych specyfikacji marek Ford i Chrysler.


 


Właściwości:

·          Zmniejszenie zużycia paliwa przy częściowym i pełnym obciążeniu

·          LowSAPS = niski poziom popiołu siarczanowego, fosforu i siarki

·          Bardzo stabilna i dopasowana lepkość

·          Doskonała stabilność na ścinanie

·          Bardzo dobre właściwości w fazie zimnego rozruchu

·          Bezpieczny film smarny także w bardzo wysokich temperaturach

·          Bardzo dobre właściwości myjące i dyspergujące

·          Bardzo dobra ochrona przed zużyciem i korozją

·          Wysoka ochrona przed pienieniem

·          Trwałość dzięki dużej odporności na utlenianie

·          Nadaje się do układów z katalizatorem


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN Plus, API SN (RC), ILSAC GF-5

Aprobaty:

GM dexos1™ 2 generacji, Licencja Nr   D10689HJ081

Specyfikacje:

Chrysler MS-6395, MS-13340; Ford WSS-M2C947-A/-B1


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

Żółto-brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

840

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

45,9

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

8,4

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

163

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,69

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4150

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

11.200

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-63

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,6

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

9,0

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,8

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.