RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®

Klasa jakości:
API SN Plus, API SN (RC), ILSAC GF-5, License: API SN Plus, API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5
Aprobaty:
GM dexos1™ Gen 2 (License No. D10709HK081)
Specyfikacje:
Chrysler MS-6395, MS-13340; Fiat 9.55535-CR1...

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL DXG SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia bezpieczny klin smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika. Chroni przed korozją i stratami oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki swojej formulacji minimalizuje prawdopodobieństwo wystąpienia przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI).


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Stosowany jako lekkobieżny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych. Zatwierdzony przez Opel/General Motors jako spełniający najnowszą normę GM dexos1 w każdych warunkach eksploatacji. Może być również stosowany do podanych specyfikacji Ford, Chrysler i Honda.


 


Właściwości:

·   nowa formuła posiadająca aprobatę GM dexos1 Gen 2

·   specjalna formuła dodatku molibdenu i wolframu do wygładzania współpracujących powierzchni silnika

·   zapobiega wystąpieniu przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI)

·   oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·   brak osadów związanych z olejem w komorach spalania, w strefie pierścienia tłokowego i na zaworach

·   najnowszej technologii Low SAPS = niski popiół siarczanowany, fosfor i siarka

·   bardzo stabilne zachowanie lepkości i doskonała stabilność na ścinanie i doskonała odporność na ścinanie

·   bardzo dobre właściwości podczas rozruchu zimnego silnika

·   bezpieczny film smarny nawet przy wysokich temperaturach

·   bardzo dobre cechy myjące i dyspersyjne oraz ochrona przed spienianiem

·   wyjątkowa ochrona przez zużywaniem się silnika i korozją

·   wydłużona żywotność dzięki wysokiej stabilności oksydacyjnej

·   może być stosowany w silnikach samochodów wyposażonych w katalizator


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN Plus, API SN (RC), ILSAC GF-5, License: API SN Plus, API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5

Aprobaty:

GM dexos1™ Gen 2 (License No. D10709HK081)

Specyfikacje:

Chrysler MS-6395, MS-13340; Fiat 9.55535-CR1; Ford WSS-M2C946-A/-B1, WSS-M2C929-A; Honda/Acura HTO-06


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

846,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

63,3

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

10,7

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

160

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

3990

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35 oC

mPа*s

11.800

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-57

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowalność)

 

%

6,0

ASTM D5800/a

Temperatura zapłonu

 

oC

256

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,3

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%

0,77

DIN 51 575

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,1

ASTM D5481


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.