RAVENOL EFS SAE 0W-20 USVO®

Klasa jakości: API SN Plus (RC), ILSAC GF-5, ACEA C5
Aprobaty: BMW Longlife-17 FE+, Volvo VCC RBS0-2AE 0W-20 - Ser
Specyfikacje: Chrysler MS-13340; MB 229.71; Opel/Vauxhall (ex GM Europa) OV0401547 (ex Dexos2 2 generacji); Honda; Nissan; MAZDA; Suzuki..

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 20 to w pełni syntetyczny olej silnikowy na bazie PAO (polialfaolefin) ze specjalną technologią USVO® i sprawdzoną technologią CleanSynto®, przeznaczony do silników samochodów osobowych (benzynowych i wysokoprężnych) z turbosprężarką lub bez niej oraz bezpośrednim wtryskiem lub bez niego. Technologia USVO® pozwala zachować bardzo wysoką stabilność lepkości oleju. Nie jest obarczona wadami polimerowych preparatów polepszających lepkości, a jednocześnie ma ich wszystkie zalety. Olej lepiej chroni silnik, zwiększa i zachowuje jego wydajność, optymalizuje jego czystość, a także rzadziej wymaga wymiany. Technologia USVO® gwarantuje brak strat lepkości w całym okresie między wymianami oleju, a także wyróżnia się doskonałą stabilnością oksydacyjną. Jednocześnie umożliwia szybszy dopływ i wcześniejsze smarowanie części ruchomych silnika, zmniejszając ich zużycie cierne, narastanie zanieczyszczeń i ogranicza spadek wydajności. RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 tworzy bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach pracy. Chroni również przed korozją i utratą oleju pod wpływem utleniania i koksowania. Znakomite właściwości podczas rozruchu na zimno przekładają się na wysoce niezawodny dopływ oleju. Chroni przed zjawiskiem przedwczesnego zapłonu przy niskich obrotach (LSPI), a co za tym idzie — chroni silnik przed uszkodzeniem.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Stosowany jako uniwersalny i paliwooszczędny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych w samochodach osobowych w których zalecany jest ten rodzaj oleju.


 


Właściwości:

·   gwarantowane najszybsze możliwe smarowanie wszystkich części silnika

·   wysoka oszczędność paliwa FE (Fuel Economy ) dzięki zastosowanym olejom bazowym oraz dodatkom

·   niska skłonność do parowania, co obniża zużycie oleju

·   zabezpiecza przed gromadzeniem się szlamu, laków, nagaru oraz korozją, również w niekorzystnych warunkach stosowania

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   działanie popychaczy hydraulicznych zagwarantowane we wszystkich temperaturach

·   stabilny olej silnikowy bez utleniania NOx

·   dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju

·   neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN Plus (RC), ILSAC GF-5, ACEA C5

Aprobaty:

BMW Longlife-17 FE+, Volvo VCC RBS0-2AE 0W-20 – wymiana serwisowa

Specyfikacje:

Chrysler MS-13340; MB 229.71; Opel/Vauxhall (dawniej GM Europa) OV0401547 (dawniej Dexos2 2 generacji); Honda; Nissan; MAZDA; Suzuki; Toyota


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

842

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

49,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

9,2

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

171

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,73

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4220

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

13.350

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-63

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

234

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,7

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

9,1

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,71

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.