RAVENOL EFE SAE 0W-16 USVO®

Klasa jakości:
API SP (RC), ILSAC GF-6B Aprobaty: API SP (RC), ILSAC GF-6B Specyfikacje: Honda 08215-99974, 08216-99974, 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Next, Ultra Green, Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco, Mitsubishi MZ102661, MZ102662...

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, zalecany szczególnie do pojazdów hybrydowych. Sformułowany z udziałem trójatomowego molibdenu i OFM (Organic Friction Modifiers), w celu obniżenia tarcia, zużycia mechanicznego oraz zużycia paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Gwarantuje doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki nowej formulacji zapewnia bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz chroni przed korozją i ubytkiem oleju przez utlenianie lub koksowanie. Poprzez znaczną oszczędność paliwa zmniejsza emisję zanieczyszczeń, czym przyczynia się do ochrony środowiska.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Jako lekkobieżny olej silnikowy nadaje się do wymagających silników o wysokich osiągach. Zaleca się go do nowoczesnych silników benzynowych w samochodach osobowych, łącznie z wersją turbo i silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Jest szczególnie zalecany do pojazdów hybrydowych we wszystkich warunkach eksploatacji, jeśli producent silnika zaleca olej Low-Viscosity o klasie lepkości SAE 0W-16, SAE 0W-20 lub SAE 5W-20.


 


Właściwości:

·  oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·  znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości również podczas szybkiej jazdy zapewniają długą żywotność silnika

·  znakomite właściwości w zimnej fazie pracy również w niskich temperaturach poniżej -35OC

·  bezpieczny film smarny nawet w wysokich temperaturach eksploatacji

·  niska skłonność do parowania, co wpływa na niskie zużycie oleju

·  brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·  neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających

·  ekologiczny - wydłużone okresy między wymianami oleju chronią zasoby naturalne


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SP (RC), ILSAC GF-6B

Aprobaty:

API SP (RC), ILSAC GF-6B

Specyfikacje:

Honda 08215-99974, 08216-99974, 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Next, Ultra Green, Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco, Mitsubishi MZ102661, MZ102662, Mitsubishi DiaQueen ECO Plus, Toyota 08880-11005


 


Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

zielony

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

840,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

38,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

7,2

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

---

156

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4400

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -40 oC

mPа*s

9.270

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-60

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowalność)

 

%

6,8

ASTM D5800/b

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,4

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,9

DIN 51 575

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,4

ASTM D5481


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.