RAVENOL EFE SAE 0W-16 USVO®

Klasa jakości:
API SN
Specyfikacje:
Honda 08215-99974, 08216-99974, 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Next, Ultra Green, Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco, Mitsubishi MZ102661, MZ102662, Mitsubishi DiaQueen ECO Plus, Toyota 08880-11005

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, zalecany szczególnie do pojazdów hybrydowych. Sformułowany z udziałem trójatomowego molibdenu i OFM (Organic Friction Modifiers), w celu obniżenia tarcia, zużycia mechanicznego oraz zużycia paliwa. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika, co wpływa na optymalne bezpieczeństwo smarowania w zimnej fazie pracy. Gwarantuje bezpieczną warstwę smarną nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych, chroni przed korozją i utratą oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Wspiera ochronę środowiska poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń dzięki znacznej oszczędności paliwa.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Jako lekkobieżny olej silnikowy nadaje się do wymagających silników o wysokich osiągach. Zaleca się go do nowoczesnych silników benzynowych w samochodach osobowych, łącznie z wersją turbo i silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Jest szczególnie zalecany do pojazdów hybrydowych we wszystkich warunkach eksploatacji, jeśli producent silnika zaleca olej Low-Viscosity o klasie lepkości SAE 0W-16, SAE 0W-20 lub SAE 5W-20.

 

Właściwości:

·   oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·   znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości również podczas szybkiej jazdy zapewniają długą żywotność silnika

·   znakomite właściwości w zimnej fazie pracy również w niskich temperaturach poniżej -35OC

·   bezpieczny film smarny nawet w wysokich temperaturach eksploatacji

·   niska skłonność do parowania, co wpływa na niskie zużycie oleju

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających

·   ekologiczny - wydłużone okresy między wymianami oleju chronią zasoby naturalne

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN

Specyfikacje:

Honda 08215-99974, 08216-99974, 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Next, Ultra Green, Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco, Mitsubishi MZ102661, MZ102662, Mitsubishi DiaQueen ECO Plus, Toyota 08880-11005

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

zielony

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

840,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

38,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

7,2

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

---

156

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4400

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -40 oC

mPа*s

9.270

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-60

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowalność)

 

%

6,8

ASTM D5800/b

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,4

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,9

DIN 51 575

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,4

ASTM D5481

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.