RAVENOL VMP SAE 5W-30 USVO®

Klasa jakości: ACEA C3, API SN
Aprobaty:BMW Longlife-04, VW 504 00/507 00, MB 229.51, Porsche C30 (aktualnie obowiązuje dla samochodów PORSCHE z silnikiem Diesel'a, Cayenne V6 oraz wszystkich samochodów hybrydowych Porsche

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL VMP SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Technologia USVO® pozwala zachować bardzo wysoką stabilność lepkości oleju. Nie jest obarczona wadami polimerowych preparatów polepszających lepkości, a jednocześnie ma ich wszystkie zalety. Olej lepiej chroni silnik, zwiększa i zachowuje jego wydajność, optymalizuje jego czystość, a także rzadziej wymaga wymiany. Technologia USVO® gwarantuje brak strat lepkości w całym okresie między wymianami oleju, a także wyróżnia się doskonałą stabilnością oksydacyjną. Jednocześnie umożliwia szybszy dopływ i wcześniejsze smarowanie części ruchomych silnika, zmniejszając ich zużycie cierne, narastanie zanieczyszczeń i ogranicza spadek wydajności. Do zastosowania we wszystkich warunkach eksploatacji w pojazdach dostawczych i osobowych. Zmniejsza opory pracy, zużycie mechaniczne i zużycie paliwa. Dzięki specjalnej formulacji olejów bazowych ma wysoki wskaźnik lepkości i zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Opracowany dla silników spełniających normy EURO IV i Euro V. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez ograniczenie ilości cząstek popiołotwórczych w spalinach.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany w celu oszczędności paliwa w silnikach Euro IV i V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub 2 lata). Znakomicie nadaje się do zastosowania zgodnie z wieloma najnowszymi wymaganiami OEM.


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     


Właściwości:

·  oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·  MID SAPS = zredukowany popiół siarczanowy, fosfor i siarka

·  znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniają długą żywotność silnika również w warunkach jazdy z dużą prędkością

·  doskonała charakterystyka rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -25oC

·  bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych

·  niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju

·  brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·  neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·  wydłużone okresy wymiany oleju chronią zasoby naturalne


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA C3, API SN

Aprobaty:

BMW Longlife-04, VW 504 00 / 507 00, MB 229.51, Porsche C30 (aktualnie obowiązuje dla samochodów PORSCHE z silnikiem Diesel’a, Cayenne V6 oraz wszystkich samochodów hybrydowych PORSCHE)

Specyfikacje:

MB 229.31, Fiat 9.55535-S1, Audi/VW G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6, BMW 83 21 0 398 507, BMW/Mini 83 21 0 398 508, MB A 000 989 89 01 10, Audi Motorsport V31 748 026, Chrysler MS-11116, MS-11106, MB 000 989 89 01 10


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

853

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

69,7

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

12,1

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

172

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,7

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

4740

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -35 oC

mPa*s

13,200

ASTM D4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-60

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,1

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

7,2

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,7

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.