RAVENOL SFE SAE 5W-20 USVO®

Klasa jakości:
API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA A5/B5, Licencja: API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5
Aprobaty:
Jaguar Land Rover STJLR.03.5004
Specyfikacje:
Ford WSS-M2C930-A, Ford WSS-M2C930-B (wydłużone interwały wymian), Ford WSS-M2C925-A/B,...

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20 jest najwyższej jakości uniwersalnym paliwooszczędnym olejem silnikowym, produktem dla nowoczesnych samochodów osobowych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia też doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Specjalna formulacja oleju minimalizuje szansę wystąpienia przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI). Jest zalecany do turbodoładowanych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (Turbo-GDI). Przyczynia się do ochrony środowiska poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń dzięki znacznej oszczędności paliwa.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Uniwersalny paliwooszczędny olej silnikowy najwyższej jakości do nowoczesnych samochodów osobowych z silnikami benzynowymi najnowszej generacji.

 

Właściwości:

·   gwarantowany najszybszy możliwy obieg oleju (smarowanie silnika)

·   wysoki efekt oszczędności paliwa (FE - fuel economy) dzięki zastosowanym olejom bazowym i dodatkom

·   niska skłonność parowania, a tym samym niższe zużycie oleju

·   zapewnia ochronę przed gromadzeniem się szlamu, nagarem, lakami i korozją, również w niekorzystnych warunkach eksploatacji

·   funkcjonowanie popychaczy hydraulicznych jest zagwarantowane we wszystkich temperaturach

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   stabilność oksydacyjna, brak utleniania NOx

·   dobre właściwości przeciwstarzeniowe potwierdzone ‘‘Hot Tube Test’’

·   dobre wchłanianie sadzy i właściwości dyspergujące

·   neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·   Chroni turbosprężarki, EPS i silniki zasilane paliwami zawierającymi etanol do E85.

·   Kompatybilność z układami oczyszczania spalin

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA A5/B5, Licencja: API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5

Aprobaty:

Jaguar Land Rover STJLR.03.5004

Specyfikacje:

Ford WSS-M2C930-A, Ford WSS-M2C930-B (wydłużone interwały wymian), Ford WSS-M2C925-A/B, Ford WSS-M2C948-B, Chrysler MS-6395, Honda/Acura HTO-06, Nissan, MAZDA, Suzuki, Toyota, Fiat 9.55535-CR1

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

843,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

47,2

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

8,5

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

---

160

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

3640

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -35 oC

mPa*s

6.700

ASTM D4684

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

8,3

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-63

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,8

ASTM D2896

Zawartość popiołów

 

%masy

1,07

DIN 51 575

HTHS

przy 150 oC

mPа*s

2,9

CEC L-036-90

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji.  W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.