RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO®

Klasa jakości:
API SN/CF, ACEA A3/B4
Aprobaty:
MB 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, BMW Longlife-01, Licencja: API SN, MB 226.5
Specyfikacje:
MB 229.3, Fiat 9.55535-M2, Chrysler MS-12633, Chrysler MS-10725

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach pracy i chroni przed korozją oraz stratami oleju przez parowanie lub koksowanie. Posiada także doskonałą charakterystykę zimnego rozruchu. Zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, gwarantując trwałą ochronę silnika w ruchu miejskim i na autostradzie. Pozwala na wydłużone interwały wymian zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

uniwersalny olej, odpowiedni do silników benzynowych i diesla z turbodoładowaniem lub bez, w samochodach osobowych i dostawczych wymagających określonych klasyfikacji jakości.

 

Właściwości:

·   doskonałe właściwości podczas rozruchu zimnego silnika

·   oszczędność paliwa przy obciążeniu pełnym i częściowych

·   wyśmienite, bardzo stabilne utrzymanie poziomu lepkości

·   dobra odporność na ścinanie

·   minimalne straty przez parowanie

·   stabilny film smarny także w bardzo wysokich temperaturach pracy

·   doskonałe właściwości myjące i dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju

·   szeroka ochrona przed zużyciem, korozją i spienianiem

·   najlepsza stabilność starzenia

·   minimalne straty w wyniku parowania

·   doskonała czystość silnika

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:  

API SN/CF, ACEA A3/B4

Aprobaty:

MB 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, BMW Longlife-01, Licencja: API SN, Aprobata MB 226.5

Specyfikacje:

MB 229.3, Fiat 9.55535-M2, Chrysler MS-12633, Chrysler MS-10725, Ford WSS-M2C937-A

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

840

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

74,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

13,25

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

---

182

ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4560

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -40 oC

mPa*s

21.300

ASTM D 4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

236

ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-60

ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,0

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

%

8,5

ASTM D5800/b

Zawartość popiołów

 

%masy

1,21

DIN 51 575

Lepkość HTHS

przy 150 oC

mPa*s

3,7

ASTM D5481

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji.  W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.