RAVENOL SSO SAE 0W-30 USVO®

Klasa jakości:
API SN/CF, ACEA A3/B4
Aprobaty:
BMW Longlife-98, MB 229.5, Renault RN0700/RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Volvo VCC 95200356 (Service Fill)
Specyfikacje:
VW 503 01(Audi), GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, BMW Longlife-01

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL SSO SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Gwarantuje doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki nowej formulacji zapewnia bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz chroni przed korozją i ubytkiem oleju przez utlenianie lub koksowanie. Poprzez znaczną oszczędność paliwa zmniejsza emisję zanieczyszczeń, czym przyczynia się do ochrony środowiska.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

To uniwersalny, całoroczny i paliwooszczędny olej klasy premium, nadaje się do samochodów osobowych do wszystkich silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem.


 


Właściwości:

·   uniwersalne zastosowanie we wszystkich silnikach benzynowych i Diesla

·   oszczędność paliwa do 8% w stosunku do konwencjonalnych olejów silnikowych

·   szybki obieg oleju, również w temperaturach poniżej -30oC

·   niska skłonność do parowania, co obniża zużycie oleju.

·   zabezpiecza przed gromadzeniem się osadów, koksowaniem i korozją, również w niekorzystnych warunkach użytkowania

·   działanie popychaczy hydraulicznych zagwarantowane we wszystkich temperaturach

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·   mieszalność ze wszystkimi olejami silnikowymi dostępnymi na rynku, nie wymaga przepłukiwania


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN/CF, ACEA A3/B4

Aprobaty:

BMW Longlife-98, MB 229.5, Renault RN0700/RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Volvo VCC 95200356 (Service Fill)

Specyfikacje:

VW 503 01(Audi), GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, BMW Longlife- 01


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

843,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

68,6

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

12,0

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

173

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,57

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

5580

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

17.400

ASTM D4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

236

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-60

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,5

DIN ISO 3771

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

7,7

ASTM D5800 / b

Zawartość popiołów

 

%masy

1,1

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.