RAVENOL EHS SAE 0W-20 CleanSynto®

Klasa jakości:
API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA A1/B1, Licencje: API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5
Specyfikacje:
MB 229.71, Ford WSS-M2C947-A, Jaguar Land Rover STJLR.51.5122, GM dexos1® (Pierwszej Generacji), GM 6094 M, Chrysler MS-6395, Mitsubi

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL EHS SAE 0W-20 to syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii CleanSynto® do silników benzynowych oraz Diesla aut osobowych, również z turbo doładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zmniejsza tarcie i opory pracy ograniczając zużycie paliwa, jest odpowiedni dla wydłużonych okresów między wymianami oleju zgodnie z instrukcjami producenta. Dzięki obniżonej emisji spalin przyczynia się do ochrony środowiska. Zapewnia też doskonałe właściwości przy rozruchu zimnego silnika. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Zapewnia utrzymanie klasy lepkości także przy wydłużonym czasie pracy w pełnym cyklu wymiany oleju.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Uniwersalny i paliwooszczędny olej dla nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych aut osobowych.

 

Właściwości:

·   po rozruchu błyskawicznie dociera do wszystkich części silnika

·   wysoka oszczędność paliwa FE (Fuel Economy ) dzięki doskonałym olejom bazowym oraz dodatkom

·   zabezpiecza przed gromadzeniem się szlamu, laków, nagarem i korozją, również w niekorzystnych warunkach stosowania

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie popychaczy hydraulicznych we wszystkich temperaturach

·   stabilny olej silnikowy bez utleniania NOx

·   niskie parowanie, dzięki temu niskie zużycie oleju

·   korzystne właściwości absorpcji i dyspersji cząsteczek sadzy

·   neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających

·   redukcja emisji CO2, ochrona środowiska

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA A1/B1, Licencje: API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5

Specyfikacje:

MB 229.71, Ford WSS-M2C947-A, Jaguar Land Rover STJLR.51.5122, GM dexos1® (Pierwszej Generacji), GM 6094 M, Chrysler MS-6395, Mitsubishi, MAZDA, Suzuki, Honda/Acura HTO-06, Toyota, Subaru, Nissan, Lexus, Infiniti, Cadillac, Chevrolet, Buick

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

842,0

DIN 51757

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

42,9

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

8,0

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

163

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,62

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

5490

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

19.800

DIN 51757

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

232

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-45

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,8

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

10,4

ASTM D5800/b

Zawartość popiołów

 

%masy

0,97

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.