RAVENOL Low Emission Truck SAE 10W-40

Klasa jakości: API CI-4, CJ-4, CK-4, ACEA E6, E7, E9, Aprobaty: MB-Freigabe 228.51, MB-Freigabe 228.31, MAN M 3575, MAN M 3477, MAN M 3271-1, Specyfikacje: JASO DH-2, Volvo VDS-4 (STD 417-0001), Renault Trucks RLD-3, MTU Typ 3.1, Deutz DQC IV-10 LA, Cummi

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL EURO VI Truck SAE 10W-40 to półsyntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy do samochodów ciężarowych „Low SAPS” oparty na najnowszej technologii dodatków uszlachetniających ze specjalnymi olejami bazowymi. Został specjalnie opracowany do silników Diesla w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych o każdej porze roku. Zaprojektowany jako olej do stosowania w silnikach z EURO IV, EURO V i EURO VI w połączeniu z olejem napędowym o niskiej zawartości siarki. Nadaje się do stosowania w silnikach z filtrem cząstek stałych, katalizatorem i bez.

Zakres lepkości SAE 10W-40 zapewnia niezawodny rozruch na zimno w niskich temperaturach zewnętrznych i pełne smarowanie w wysokich temperaturach roboczych. Straty i zużycie spowodowane tarciem są zmniejszone.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Wysokiej jakości olej silnikowy SHPD, może być stosowany jako olej uniwersalny we wszystkich silnikach Diesla z turbodoładowaniem i bez, wymagających poniższych parametrów.


 


Właściwości:

·          Wysoka ochrona przed zużyciem.

·          Doskonała stabilność oksydacyjna.

·          Doskonała stabilność w wysokich temperaturach.

·          Doskonałe właściwości detergentowe i dyspergujące.

·          Oszczędność dzięki niskiemu zużyciu paliwa.

·          Długa żywotność dzięki wysokiej stabilności oksydacyjnej.

·          Doskonałe zachowanie przy rozruchu na zimno, nawet w niskich temperaturach, szybkie smarowanie silnika.

·          Bardzo dobre zachowanie lepkościowo-temperaturowe.

·          Niskie zużycie oleju dzięki niskiej stracie parowania dzięki olejom bazowym PAO i HC


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA E9, API CJ-4 / SN

Aprobaty:

Deutz DQC III-10 LA, MB release 228.51, Cummins CES 20076/77, MTU Type 3.1 (wszystkie silniki MTU i silniki DDC seria 2000/4000, z wyjątkiem agregatów 8000, 956 TB31 / 32/33/34, 1163 TB32 i S 60)

Specyfikacje:

Renault RLD-2, RXD, MACK EO-N, Scania LDF-2, MTU Type 3, MAN M3477, M3271-1, VOLVO VDS-3, Chrysler MS-10902, Ford WSS-M2C171-E


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

856,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

99,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

14,8

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

155

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

4,1

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -25 oC

mPa*s

6690

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -30 oC

mPa*s

23500

ASTM D4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-39

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,3

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

6,7

ASTM D5800 / b

Zawartość popiołów

 

%masy

0,86

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.