RAVENOL Low Emission Truck SAE 10W-40

Klasa jakości: API CI-4, CJ-4, CK-4, ACEA E6, E7, E9, Aprobaty: MB-Freigabe 228.51, MB-Freigabe 228.31, MAN M 3575, MAN M 3477, MAN M 3271-1, Specyfikacje: Voith Klasse B, Detroit Diesel DDC 93K218, Mack EO-O PP (PREMIUM PLUS), JASO DH-2, Volvo VDS-4...

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL Low Emission Truck SAE 10W-40 jest całorocznym, uniwersalnym olejem silnikowym SHPD (Super High Performance Diesel), który został specjalnie dostosowany do norm emisji Euro V i Euro VI i może być stosowany w silnikach wysokoprężnych do pojazdów użytkowych, o bardzo dużej wytrzymałości. Może być stosowany w nowych silnikach z układem wydechowym zoptymalizowanym do oczyszczania spalin. Dzięki aktywnym składnikom zachowuje doskonałą odporność na ścinanie, poprawia osiągi, niezawodność i czystość silnika. Zmniejsza tarcie, zużycie paliwa oraz pozwala na wydłużenie okresów między wymianami oleju w silnikach wysokoprężnych z turbodoładowaniem.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Stosowany przez producentów silników jako całoroczny wielosezonowy olej silnikowy do stosowania w silnikach Euro V i Euro VI z układami oczyszczania spalin w klasie lepkości SAE 10W-40 w silnikach wysokoprężnych do pojazdów użytkowych.


 


Właściwości:

·        Bardzo wysoka zdolność przenoszenia nacisków.

·        Bardzo wysoka stabilność oksydacyjna.

·        Doskonała odporność na starzenie.

·        Doskonałe zachowanie lepkości i temperatury.

·        Wysokie rezerwy bezpieczeństwa nawet przy granicznych warunkach smarowania.

·        Przydatność do dłuższych okresów między wymianami oleju.

·        Doskonały do trudnych warunków pracy.


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API CI-4, CJ-4, CK-4, ACEA E6, E7, E9

Aprobaty:

MB 228.51, MB 228.31, MAN M 3575, MAN M 3477, MAN M 3271-1

Specyfikacje:

Voith Klasse B, Detroit Diesel DDC 93K218, Mack EO-O PP (PREMIUM PLUS), JASO DH-2, Volvo VDS-4 (STD 417-0001), Renault Trucks RLD-3, MTU TYP 3.1, DAF, Deutz DQC IV-10 LA, Cummins CES 20081, Caterpillar ECF-3, Scania Low Ash, MB 235.28, MTU TYP 2.1


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

859,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

96,8

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

14,3

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

152

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -25 oC

mPa*s

6500

ASTM D5293

Temperatura płynięcia

 

oC

-39

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu

 

oC

250

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

9,2

ASTM D2896

Zawartość popiołów

 

%masy

0,96

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.