cleansynto
usvo
professional_line_grey

RAVENOL Ultra Synthetik Truck 5W‑30

PojemnośćIndex
10L1121102-010-01-999
20L Bag in Box1121102-B20-01-888
20L1121102-020-01-999
60L1121102-060-01-999
208L Design1121102-D28-01-888
208L1121102-208-01-999
1000L1121102-700-01-999
Kategoria
Lepkość

Opis produktu:

RAVENOL Ultra Synthetic Truck SAE 5W-30 to syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy do samochodów ciężarowych „Low SAPS” oparty na najnowszej technologii dodatkach. Specjalnie opracowany do silników Diesla użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych o każdej porze roku. Do stosowania w silnikach z EURO IV, EURO V i EURO VI w także w połączeniu z olejem napędowym o niskiej zawartości siarki. Zaprojektowany jako olej silnikowy SHPD (Super High Performance Diesel), który nadaje się do stosowania w silnikach z filtrem cząstek stałych i katalizatorem lub bez. Zakres lepkości SAE 5W-30 zapewnia niezawodny rozruch na zimno w niskich temperaturach oraz pewne smarowanie w wysokich temperaturach roboczych. Zastosowanie dodatków odpornych na ścinanie gwarantuje utrzymanie klasy SAE 5W-30 przez cały okres między wymianami oleju.
 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

RAVENOL Ultra Synthetic Truck SAE 5W-30 to całoroczny olej silnikowy specjalnie zaprojektowany dla podniesienia ekonomii jazdy, zoptymalizowany dla ciężkich silników z układami oczyszczania spalin.Uniwersalny we wszystkich silnikach Diesla z turbodoładowaniem i bez. Może być stosowany w silnikach EURO IV, EURO V i EURO VI.
 

Właściwości:

  • Wysoka ochrona przed zużyciem.
  • Doskonała stabilność oksydacyjna.
  • Doskonała stabilność w wysokich temperaturach.
  • Doskonałe właściwości detergentowe i dyspergujące.
  • Oszczędność dzięki zmniejszeniu zużyciu paliwa.
  • Długa żywotność dzięki wysokiej stabilności oksydacyjnej.
  • Doskonałe zachowanie przy rozruchu na zimno, nawet w niskich temperaturach, szybkie smarowanie silnika.
  • Bardzo dobre zachowanie lepkościowo-temperaturowe.
  • Niskie zużycie oleju dzięki niskiej stracie parowania dzięki olejom bazowym PAO i HC.
 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr OEM:

Klasa jakości:
  • ACEA E4, ACEA E6, ACEA E7, ACEA E8, ACEA E9, ACEA E11
  • API CJ-4
Aprobaty/specyfikacje:
  • MAN M 3271-1, MAN M 3477, MAN M 3575, MAN M 3677, MAN M 3297-1, MAN M 3691
  • MB 228.31, MB 228.51, MB 235.28
  • Scania LDF-4
  • Mack EO-O Premium Plus
  • Volvo VDS-4, Volvo CNG
  • Renault VI RLD-3
  • Caterpillar ECF-3
  • Cummins CES 20081
  • DAF (wydłużony interwał wymiany)
  • Detroit Diesel DDC 93K218
  • Deutz DQC IV-10 LA
  • JASO DH-2
  • MTU Typ 2.1, MTU Typ 3.1
  • Voith Retarder B
  • DTFR 13D110 (MB 235.28), DTFR 15C100 (MB 228.31), DTFR 15C110 (MB 228.51)
 

Parametry techniczne:

Właściwości JednostkaDaneBadanie zgodnie z
Kolorbrązowy
Gęstośćprzy 20 oCkg/m3852,0EN ISO 12185
Lepkośćprzy 40 oCmm2/s73,6DIN 51 562
przy 100 oCmm2/s12,2DIN 51 562
Lepkośćprzy -25 oCmPa.s5900DIN 51 377
Wskaźnik lepkości VI164DIN ISO 2909
Temperatura zapłonu (COC)oC232DIN ISO 2592
Temperatura płynięciaoC-45DIN ISO 3016
Niskotemperaturowa lepkość pompowania (MRV)MPa*s23.200ASTM D4684
Test Noack (odparowalność)% M/M9,2ASTM D5800/b
TBN (całkowita liczba zasadowa)mg KOH/g10,2ASTM D2896
Zawartość popiołów%masy0,97DIN 51 575
 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.
 

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?