RAVENOL Ultra Synthetik Truck 5W-30

Klasa jakości: API CJ-4, ACEA E4, E6, E7, E9, Aprobaty: MB-Freigabe 228.31, MB-Freigabe 228.51, MAN M 3677, MAN M 3477, MAN M 3575, MAN M 3271-1, SCANIA Low Ash, VOLVO VDS-4, Renault VI RLD-3, Mack EO-O Premium Plus, Specyfikacje: MTU Typ 3.1, MTU Typ 2.1

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Ultra Synthetic Truck SAE 5W-30 to syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy do samochodów ciężarowych „Low SAPS” oparty na najnowszej technologii dodatkach. Specjalnie opracowany do silników Diesla użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych o każdej porze roku. Do stosowania w silnikach z EURO IV, EURO V i EURO VI w także w połączeniu z olejem napędowym o niskiej zawartości siarki. Zaprojektowany jako olej silnikowy SHPD (Super High Performance Diesel), który nadaje się do stosowania w silnikach z filtrem cząstek stałych i katalizatorem lub bez. Zakres lepkości SAE 5W-30 zapewnia niezawodny rozruch na zimno w niskich temperaturach oraz pewne smarowanie w wysokich temperaturach roboczych. Zastosowanie dodatków odpornych na ścinanie gwarantuje utrzymanie klasy SAE 5W-30 przez cały okres między wymianami oleju.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

RAVENOL Ultra Synthetic Truck SAE 5W-30 to całoroczny olej silnikowy specjalnie zaprojektowany dla podniesienia ekonomii jazdy, zoptymalizowany dla ciężkich silników z układami oczyszczania spalin.

Uniwersalny we wszystkich silnikach Diesla z turbodoładowaniem i bez. Może być stosowany w silnikach EURO IV, EURO V i EURO VI.

 

Właściwości:

·          Wysoka ochrona przed zużyciem.

·          Doskonała stabilność oksydacyjna.

·          Doskonała stabilność w wysokich temperaturach.

·          Doskonałe właściwości detergentowe i dyspergujące.

·          Oszczędność dzięki zmniejszeniu zużyciu paliwa.

·          Długa żywotność dzięki wysokiej stabilności oksydacyjnej.

·          Doskonałe zachowanie przy rozruchu na zimno, nawet w niskich temperaturach, szybkie smarowanie silnika.

·          Bardzo dobre zachowanie lepkościowo-temperaturowe.

·          Niskie zużycie oleju dzięki niskiej stracie parowania dzięki olejom bazowym PAO i HC

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API CJ-4, ACEA E4, E6, E7, E9

Aprobaty:

Aprobata 228.31, Aprobata 228.51, MAN M 3677, MAN M 3477, MAN M 3575, MAN M 3271-1, SCANIA Low Ash, VOLVO VDS-4, Renault VI RLD-3, Mack EO-O Premium Plus

Specyfikacje:

MTU Typ 3.1, MTU Typ 2.1, Deutz DQC IV-10 LA, Caterpillar ECF-3, Cummins CES 20081, Detroit Diesel 93K218, Scania LDF-4, MAN 3691, MAN 3297-1, JASO DH-2, Volvo CNG, DAF,  MB 235.28, Voith Retarder B

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

855,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

70,5

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

11,9

DIN 51 562

Lepkość

przy -25 oC

mPa.s

5705

DIN 51 377

Wskaźnik lepkości VI

 

 

166

DIN ISO 2909

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

232

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-36

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

12

ASTM D2896

Zawartość popiołów

 

%masy

0,85

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.