RAVENOL Super Synthetic Truck SAE 5W-30

Klasa jakości: API CI-4, ACEA E6, E9, Aprobaty: MB 228.51, MAN 3477, Specyfikacje: MTU Typ 3.1, VOLVO VDS-3, Renault RLD, Renault RXD, MAN M 3277, MB 226.9, JASO DH-2, SCANIA LDF, DAF HP-2, Deutz DQC-III-10LA, Cummins CES 20076, Cummins CES 20077, Mack EO

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji



Opis produktu:

RAVENOL Super Synthetic Truck SAE 5W-30 to w pełni syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy do samochodów ciężarowych „Low SAPS” oparty na najnowszej technologii dodatków uszlachetniających ze specjalnymi olejami bazowymi. Został specjalnie opracowany do silników Diesla w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych o każdej porze roku. Doskonały do stosowania w silnikach EURO IV i EURO V w połączeniu z olejem napędowym o niskiej zawartości siarki. 

RAVENOL Super Synthetic Truck SAE 5W-30 nadaje się do stosowania w silnikach z / lub bez filtra cząstek stałych i katalizatora.

Lepkość na zimno SAE 5W gwarantuje bezpieczny rozruch na zimno (niskie zużycie przy rozruchu na zimno) i najszybsze możliwe doprowadzenie do wszystkich punktów smarowania także w niskich temperaturach. Ekstremalne obciążenia są niezawodnie kontrolowane przez lepkość w wysokich temperaturach SAE 30. Straty i zużycie spowodowane tarciem są zmniejszone.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Całoroczny olej silnikowy do samochodów ciężarowych Low SAPS, który został dostosowany do nowych wytycznych dotyczących emisji spalin. Może być stosowany przez cały rok w silnikach EURO IV i EURO V.


 


Właściwości:

·          Doskonałe właściwości detergentowe, brak tworzenia osadów w silniku.

·          Doskonała dyspersyjność zapobiega tworzeniu się szlamu i osadów.

·          Wydłużenie żywotności filtra cząstek stałych dzięki mniejszej tendencji do ich tworzenia.

·          Niska zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki „Low SAPS”

·          Doskonała ochrona przed zużyciem.

·          Doskonała stabilność oksydacyjna.

·          Doskonała stabilność w wysokiej temperaturze, wysoki wskaźnik lepkości.

·          Oszczędność dzięki niskiemu zużyciu paliwa.

·          Doskonałe zachowanie na zimno.


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API CI-4, ACEA E6, E9

Aprobaty:

MB 228,51, MAN 3477

Specyfikacje:

MTU Type 3.1, VOLVO VDS-3, Renault RLD, Renault RXD, MAN M 3277, MB 226.9, JASO DH-2, SCANIA LDF, DAF HP-2, Deutz DQC-III-10LA, Cummins CES 20076, Cummins CES 20077, Mack EO-N


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

849,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

70,8

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

12,15

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

170

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,7

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

5530

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

18300

ASTM D4684

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

228

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-42

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,8

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

8,1

ASTM D5800 / b

Zawartość popiołów

 

%masy

0,96

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.