RAVENOL SDT Super Duty Truck 10W-40

Klasa jakości: API CK-4, API CJ-4, API CI-4, ACEA E6, E7, E9
Aprobaty: licencje: API CK-4, API CJ-4, Volvo VDS-4.5, Renault VI RLD-4, Mack EOS-4.5
Specyfikacje: MB 228.51, MTU Typ 3.1, Cummins CES 20081, Deutz DQC IV-10 LA, Detroit Diesel 93K218, itd.

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL SDT Super Duty Truck SAE 10W-40 jest syntetycznym olejem niskopopiołowym (Low SAPS), zapewniającym oszczędność paliwa. Jego formuła została opracowana na bazie najnowocześniejszej technologii dodatków oraz przy użyciu ściśle określonych olejów bazowych. Jest on przeznaczony dla silników wysokoprężnych pracujących w najcięższych warunkach, niezależnie od pory roku. Doskonale sprawdza się w silnikach EURO 2, EURO 3, EURO 4, EURO 5 i EURO 6 w kombinacji z olejem napędowym o zawartości siarki do 500 ppm. Może być wykorzystywany w nowoczesnych samochodach ciężarowych i pojazdach terenowych klasy Tier 4. Jako olej silnikowy typu SHPD (Super High Performance Diesel) przeznaczony jest do stosowania w silnikach wyposażonych zarówno w filtr cząstek i katalizator spalin, jak i bez tych urządzeń – z uwzględnieniem specjalnych wymagań obowiązujących w technologii niskopopiołowej. Olej ten charakteryzuje się niską zawartością siarki, fosforu i popiołu. Cechuje się zwiększoną odpornością na utlenianie i ścinanie oraz polepszoną zdolnością separacji powietrza, dzięki czemu spełnia i wykracza ponad najbardziej aktualne wymagania według API CK-4. Ponadto zapewnia niezawodny rozruch na zimno przy niskich temperaturach zewnętrznych i pełną smarowność przy wysokich temperaturach roboczych. Zmniejsza także straty tarciowe i zużycie. Jako pierwszy europejski olej silnikowy uzyskał licencję API wraz ze specyfikacją API CK-4 i API CJ-4. Nowa specyfikacja API CK-4 jest odpowiednia dla aktualnych, jak również starszych modeli pojazdów, w tym wyprodukowanych przed jej datą wejścia w życia; może być także stosowana w przypadku olejów napędowych o zawartości siarki do 500 ppm.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

To wysokiej jakości olej silnikowy do całorocznego stosowania, opracowany pod kątem nowych dyrektyw emisji spalin i dla pojazdów z układami recyrkulacji spalin, szczególnie przydatny do stosowania w mieszanym parku pojazdów z silnikami EURO 2, EURO 3, EURO 4, EURO 5 i EURO 6, stanowiąc tym samym optymalne rozwiązanie w celu zmniejszenia liczby wykorzystywanych środków smarnych. Należy przestrzegać przepisów eksploatacyjnych producentów silników. Możliwość wydłużonych interwałów wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Właściwości:

·   bardzo stabilne i doskonałe właściwości lepkościowe oraz wysoka odporność na ścinanie

·   oszczędność paliwa we wszystkich stanach użytkowych

·   zapewnia sprawność układów oczyszczania spalin przez bardzo długi okres użytkowania

·   ogranicza straty mocy powstałe na skutek gromadzenia się osadów w filtrach cząstek stałych oraz pozwala na uzyskanie wyższego współczynnika sprawności

·   niewielka skłonność do odparowania, a dzięki temu niskie zużycie oleju

·   wydłużone interwały wymiany oleju zapewniające ochronę zasobów naturalnych

·   bardzo dobre właściwości podczas rozruchu na zimno

·   Low SAPS = niska zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki

·   możliwość stosowania w wielu pojazdach użytkowych oraz w pojazdach bez filtra cząstek stałych

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr.OEM:

Klasa jakości: API CK-4, API CJ-4, API CI-4, ACEA E6, E7, E9

Aprobaty: licencje: API CK-4, API CJ-4, Volvo VDS-4.5, Renault VI RLD-4, Mack EOS-4.5

Specyfikacje:

MB 228.51, MTU Typ 3.1, Cummins CES 20081, Deutz DQC IV-10 LA, Detroit Diesel 93K218, Caterpillar ECF-3

 

Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

badaniem wizualnym

Gęstość

 

przy 20 oC

kg/m3

856

EN ISO 12185

Lepkość

przy -25 oC

mPa.s

4990

DIN 51 377

 

przy 40 oC

mm2/s

93,8

DIN 51 562

 

przy 100 oC

mm2/s

14,5

DIN 51562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

161

DIN ISO 2909

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

234

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

oC

-39

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

9,1

ASTM D2896

Test Noack (odparowanie)

 

%

9,0

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%

0,85

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.