RAVENOL Low Emission Truck SAE 15W-40

Klasa jakości: ACEA E7/E9, Licencja: API CJ-4/SM, API CJ-4 zawiera: API CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 Aprobaty: MB 228.31, Volvo VDS-4, Mack EO-O Premium Plus, Renault VI RLD-3 (zgodność), Detroit Diesel Power Guard Oil Specification 93K218, itd.

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL Low Emission Truck SAE 15W-40 jest olejem silnikowym do samochodów ciężarowych klasy API CJ-4, spełniającym zaostrzone wymagania z 2007 r., do stosowania zarówno w nowych silnikach, jak i w starszych modelach, sformułowanym zgodnie z technologią Low SAPS (niska zawartość popiołów siarczanowych, fosforu i siarki). Redukuje tarcie, zużycie i spalanie paliwa. Polepsza osiągi oraz niezawodność i czystość silników. Sprawia, że wybór oleju staje się łatwiejszy, gdyż obejmuje również niższe specyfikacje API. Może być stosowany zarówno w silnikach wysokoprężnych jak i w silnikach benzynowych.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

W ciężarówkach z EGR (recyrkulacją spalin) i SCR (selektywną redukcją katalityczną) z ULSD (olejem napędowym o ultra niskiej zawartości siarki - maksymalnie 15 ppm) i konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym (500 ppm siarki) firm Volvo, Mack, Renault, MAN, IVECO, Daimler, DAF, Caterpillar, Komatsu dla DPF (filtr cząstek stałych), DPD (dyfuzor cząstek stałych) firm ISUZU, MAZDA, NISSAN i DPR (aktywna redukcja cząstek stałych) firm HINO i TOYOTA; do stosowania w silnikach EURO 5 oraz w EURO 3 i EURO 4, jeśli zalecane przez producenta.

 

Właściwości:

·  znakomita ochrona silnika również po zimnym rozruchu i w zaostrzonych warunkach

·  gwarantuje szybkie dotarcie oleju do wszystkich części silnika w niskich temperaturach do -40oC i wystarczająco gruby film smarny

·  zabezpiecza przed powstawaniem szlamu, nagaru, zażywiczenia i korozji, również w niekorzystnych warunkach

·  zapobiega przedwczesnemu zapchaniu filtra cząstek stałych (DPF), dzięki czemu wydłuża okresy między przeglądami

·  neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających

·  znakomita i bardzo stabilna lepkość, doskonała stabilność ścinania

·  bardzo dobre właściwości detergencyjne i dyspersyjne, najwyższa czystość silnika

·  znakomita ochrona przed zużyciem i korozją (również przy dłuższych okresach przestoju), wysoka stabilność oksydacyjna

·  ochrona przed powstawaniem piany

·  wydłuża okresy między wymianami oleju oraz wspomaga zachowanie w niskich temperaturach

·  zredukowane osady na zaworach polepszają ochronę silnika i wspomagają jego moc i  wydajność paliwa

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr.OEM:

Klasa jakości: ACEA E7/E9, Licencja: API CJ-4/SM, API CJ-4 zawiera: API CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4

Aprobaty: MB-Aprobata 228.31, Volvo VDS-4, Mack EO-O Premium Plus, Renault VI RLD-3 (zgodność), Detroit Diesel Power Guard Oil Specification 93K218, Cummins CES 20081, TATRA TDS 30/12, MAN M3575

Specyfikacje:

MTU Type 2.1, Caterpillar ECF-2/-3, JASO DH-2, Japan Ultra-Low PM Emission Diesel, EURO IV, EURO-V, U.S. EPA Tier 3 emissions regulation, DDC 93K214, Chrysler MS-10902, John Deer JDQ-78X Oxidation Test, Ford WSS-M2C171-E, MAN 3477, MAN M 3271-1

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

870

EN ISO 12185

 

przy -20 oC

mPa.s

5843

DIN 51 377

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

116,1

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

15,4

DIN 51 562

Index lepkości VI

 

 

138

DIN ISO 2909

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

235

DIN ISO 2592

Temperatura krzepnięcia

 

oC

-42

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

8,3

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,92

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.