RAVENOL EURO IV Truck SAE 10W-40

Klasa jakości: API CI-4, ACEA 2010: E7, E6 Aprobaty: MB 228.51, MAN M 3477, Volvo VDS-3, MACK EO-N, Renault VI RLD-2, Deutz DQC IV-10 LA, TATRA TDS 30/12, Licencjonowany: API CI-4 Specyfikacje: MTU Typ 3,MTU Typ 3.1,Renault RXD,Scania LDF,DAF HP-2 itd.

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL EURO IV Truck SAE 10W-40 jest uniwersalnym, wielosezonowym olejem lekkobieżnym, powstałym na bazie olejów syntetycznych PAO i hydrokrakowanych HC w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami. Jest wysokowydajnym olejem silnikowym typu UHPD (Ultra High Performance Diesel) spełniającym specjalne wymogi dla filtra cząstek stałych DPF (Diesel Particular Filter) dla technologii LOW SPAsh. Zapewnia niską zawartość siarki, fosforu oraz popiołów.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Przeznaczony dla wszystkich silników diesla ‘z’ oraz ‘bez’ turbodoładowania w samochodach ciężarowych, autobusach i maszynach, a w szczególności do najnowszej generacji czterosuwowych silników diesla. Spełnia wymogi najnowszych norm emisji spalin dla pojazdów z układem recyrkulacji spalin, w tym EURO I, II, III, IV oraz EURO V.

 

Właściwości:

·  wysoka ochrona przed zużyciem

·  doskonała stabilność w wysokich temperaturach

·  znakomite właściwości myjące, dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju

·  oszczędność poprzez zmniejszenie zużycia paliwa

·  długa żywotność poprzez wysoką stabilność utleniania

·  wspaniałe własności podczas uruchomiania zimnego silnika, szybkie smarowanie w niskich temperaturach

·  znakomita lepkość w zróżnicowanych temperaturach

·  neutralne zachowanie się wobec materiałów uszczelniających

·  niskie zużycie oleju z powodu niewielkiej utraty na wskutek parowania olejów bazowych PAO i HC

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr.OEM:

Klasa jakości: API CI-4, ACEA E7-10, E6-10

Aprobaty: MB 228.51, MAN M 3477, Volvo VDS-3, MACK EO-N, Renault VI RLD-2, Deutz DQC IV-10 LA, TATRA TDS 30/12, Licencjonowany: API CI-4

Specyfikacje:

MTU Typ 3, MTU Typ 3.1, Renault RXD, Scania LDF, DAF HP-2, MAN M 3277 (CRF, recyrkulacja spalin)

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

856

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

99,3

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

14,7

DIN 51 562

Index lepkości VI

153

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -35°C

mPa*s

6600

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -40 oC

mPа*s

23.000

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-39

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowanie)

 

%

6,7

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu  (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

10,5

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%

0,87

DIN 51 575

Lepkość dynamiczna (HTHS)

 

mPа*s

4,1

ASTM D5481

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.