cleansynto
usvo
professional_line_grey

RAVENOL Performance Truck SAE 10W‑40

PojemnośćIndex
1L1122106-001-01-999
5L1122106-005-01-999
10L1122106-010-01-999
20L1122106-020-01-999
20L Bag in Box1122106-B20-01-888
60L Design1122106-D60-01-888
60L1122106-060-01-999
208L1122106-208-01-999
208L Design1122106-D28-01-888
1000L1122106-700-01-999
Kategoria
Lepkość
Klasy jakości​, ,

Opis produktu:

RAVENOL Performance Truck SAE 10W-40 jest półsyntetycznym, wielosezonowym, lekkobieżnym olejem silnikowym dla wysoko obciążonych silników Diesla na bazie systemów MC. Wykazuje lepsze właściwości niż pozostałe wysokiej jakości oleje silnikowe określane jako UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel-Oil).
 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Przeznaczony do silników Diesla ‘z’ oraz ‘bez’ turbodoładowania w samochodach ciężarowych, ciągnikach siodłowych, autobusach i maszynach. Nadaje się do silników o przedłużonym okresie pomiędzy wymianami oleju. Niezależnie od przebiegu starsze silniki Diesla można przestawić na RAVENOL 10W-40 Performance Truck bez konieczności płukania.
 

Właściwości:

  • wysoka ochrona przed zużywaniem się elementów także przy długotrwałym obciążeniu, przy wykorzystaniu pełnej mocy
  • redukcja zużycia paliwa dzięki niskiemu współczynnikowi tarcia
  • możliwie najszybszy obieg oleju  po uruchomieniu silnika, dzięki czemu redukuje zużycie wywołane zimnym startem i rozgrzewaniem
  • ochrona przed tworzeniem się powierzchni lustrzanej na gładzi cylindrów
  • redukcja zanieczyszczeń w spalinach
  • ochrona przed korozją także przy zastosowaniu olejów napędowych o podwyższonej zawartości siarki
  • niezawodna ochrona przed tworzeniem osadów, szlamu i sklejaniem zarówno w warunkach ekstremalnych obciążeń cieplnych, jaki i podczas jazdy na krótkich odcinkach
  • optymalna tolerancja dla materiałów uszczelniających
  • przyjazny środowisku przez wydłużone okresy pomiędzy wymianami olejów oraz niewielkie straty wynikające z parowania
  • gwarantuje ekstremalnie przedłużone okresy pomiędzy wymianami oleju dla samochodów ciężarowych zarówno podczas jazdy na długich trasach jak i w ruchu miejskim
 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr OEM:

Klasa jakości:
  • ACEA E4/E7
  • API CF, CI-4
Aprobaty/specyfikacje:
  • MB 228.5, 235.27, 235.28
  • MAN M 3277
  • MTU Typ 3
  • Renault VI RLD-2
  • TEDOM 258-4 (61-0-0258)
  • Volvo VDS-3
  • DEUTZ DQC III-10
  • Cummins CES 20076,  CES 20077, CES 20078
  • DAF HP-1, HP-2
  • Global DHD-
  • JASO DH-1 (JASO M355:2000)
  • Mack EO-M Plus, EO-N
  • Scania LDF-3
  • Voith Retarder B
  • DTFR 13D100 (MB 235.27), 13D110 (MB 235.28), 15B120 (MB 228.5)
 

Parametry  techniczne:

Właściwości JednostkaDaneBadanie zgodnie z
Kolorciemnobrązowy
Gęstośćprzy 20 oCkg/m³866EN ISO 12185
Lepkośćprzy 40 oCmm2/s96,2DIN 51 562
przy 100 oCmm2/s14,5DIN 51 562
Index lepkości VI 156DIN ISO 2909
Temperatura zapłonu (COC)oC234DIN ISO 2592
Temperatura płynięciaoC-33DIN ISO 3016
TBN (całkowita liczba zasadowa)mg KOH/g13,2ASTM D2896
Popiół siarczanowy%masy1,7DIN 51 575
 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.
 

RAVENOL® Professionals

Nie masz jeszcze konta?