RAVENOL Performance Truck SAE 10W-40

Klasa jakości: ACEA E4/E7, ACEA A3/B4, API CI-4/CF
Aprobaty:MB 228.5, MAN M 3277, MTU Typ 3, Renault RVI RXD/RLD-2, TEDOM 258-4 (61-0-0258), Volvo VDS 3, DEUTZ DQC III-10, SCANIA LDF-2, Licencja: API CI-4, MACK EO-N Specyfikacje: DAF HP1/2, SCANIA LDF-3

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


Opis produktu:

RAVENOL Performance Truck SAE 10W-40 jest półsyntetycznym, wielosezonowym, lekkobieżnym olejem silnikowym dla wysoko obciążonych silników Diesla na bazie systemów MC. Wykazuje lepsze właściwości niż pozostałe wysokiej jakości oleje silnikowe określane jako UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel-Oil).


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Przeznaczony do silników Diesla ‘z’ oraz ‘bez’ turbodoładowania w samochodach ciężarowych, ciągnikach siodłowych, autobusach i maszynach. Nadaje się do silników o przedłużonym okresie pomiędzy wymianami oleju. Niezależnie od przebiegu starsze silniki Diesla można przestawić na RAVENOL 10W-40 Performance Truck bez konieczności płukania.


 


Właściwości:

·   wysoka ochrona przed zużywaniem się elementów także przy długotrwałym obciążeniu, przy wykorzystaniu pełnej mocy

·   redukcja zużycia paliwa dzięki niskiemu współczynnikowi tarcia

·   możliwie najszybszy obieg oleju  po uruchomieniu silnika, dzięki czemu redukuje zużycie wywołane zimnym startem i rozgrzewaniem

·   ochrona przed tworzeniem się powierzchni lustrzanej na gładzi cylindrów

·   redukcja zanieczyszczeń w spalinach

·   ochrona przed korozją także przy zastosowaniu olejów napędowych o podwyższonej zawartości siarki

·   niezawodna ochrona przed tworzeniem osadów, szlamu i sklejaniem zarówno w warunkach ekstremalnych obciążeń cieplnych, jaki i podczas jazdy na krótkich odcinkach

·   optymalna tolerancja dla materiałów uszczelniających

·   przyjazny środowisku przez wydłużone okresy pomiędzy wymianami olejów oraz niewielkie straty wynikające z parowania

·   gwarantuje ekstremalnie przedłużone okresy pomiędzy wymianami oleju dla samochodów ciężarowych zarówno podczas jazdy na długich trasach jak i w ruchu miejskim


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA E4/E7, ACEA A3/B4, API CI-4/CF

Aprobaty:

228.5, MAN M 3277, MTU Typ 3, Renault RVI RXD/RLD-2, TEDOM 258-4 (61-0-0258), Volvo VDS 3, DEUTZ DQC III-10, SCANIA LDF-2, Licencja: API CI-4, MACK EO-N

Specyfikacje:

DAF HP1/2, SCANIA LDF-3, MACK EO-M Plus, Cummins CES 20076, 20077, 20078, JASO DH-1 (JASO M355:2000), Voith Retarder B, Global DHD-1


 


Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

ciemno-brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

866

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

96,2

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

14,5

DIN 51 562

Index lepkości VI

 

 

156

DIN ISO 2909

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

234

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-33

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

13,2

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%masy

1,7

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.