RAVENOL SMP SAE 5W-30 CleanSynto®

Klasa jakości:API SN, ACEA C3
Aprobaty: MB 229.51,BMW Longlife-04, VW 504 00 / 507 00 (dla Europy i Ameryki)
Specyfikacje: MB 229.31, VW 504 00 / 507 00, Porsche C30, Fiat 9.55535-S1, Audi/Volkswagen G 052 195 M2, G 052 195 M4...











Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL SMP SAE 5W-30 to syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych w autach osobowych i dostawczych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zmniejsza tarcie i opory pracy wyraźnie ograniczając zużycie paliwa, zapewnia też doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez ograniczenie ilości cząstek popiołotwórczych w spalinach. Opracowany w celu redukcji zużycia paliwa w silnikach wymagających Euro IV i Euro V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (przebieg do 50 000km lub 2 lat).

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Przedłuża żywotność filtra cząstek stałych. Ze względu na specyficzny skład produkt RAVENOL SMP SAE 5W-30 doskonale nadaje się do stosowania w kilku najnowszych wymaganiach OEM.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Właściwości:

·  oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·  MID SAPS = zredukowany popiół siarczanowy, fosfor i siarka

·  znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniające długą żywotność silnika, także dla jazdy z dużą prędkością

·  wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -25oC

·  bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych

·  niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju

·  brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·  neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·  wydłużone okresy wymiany oleju chronią zasoby naturalne

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN, ACEA C3

Aprobaty:

MB 229.51, BMW Longlife-04, VW 504 00 / 507 00 (dla Europy i Ameryki Północnej)

Specyfikacje:

MB 229.31, VW 504 00 / 507 00, Porsche C30, Fiat 9.55535-S1, Audi/Volkswagen G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6, BMW 83 21 0 398 507, BMW/Mini 83 21 0 398 508, Mercedes Benz 000 989 89 01 10, Chrysler MS-11116, MS-11106 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

852,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

70,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

11,95

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

167

DIN ISO 2909

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

5515

ASTM D5293

Temperatura płynięcia

 

oC

-39

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

228

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,0

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

% M/M

9,8

ASTM D5800

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.