RAVENOL DFE SAE 0W-20

Specyfikacja: API SN (RC), ILSAC GF-5, API CF, API SN Plus*. Aprobaty: API SN (RC), ILSAC GF-5, GM dexos1™ Gen 2, nr licencji D10689HJ081. Zalecenia:Ford WSS-M2C947-A, Chrysler MS-6395,
*Produkt spełnia wymagania nowej specyfikacji "API SN Plus".

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL DFE SAE 0W-20 to w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii CleanSynto® na bazie PAO (polialfaolefiny) przeznaczony do silników benzynowych samochodów osobowych z turbodoładowaniem i bez turbodoładowania, także z bezpośrednim wtryskiem paliwa np.Turbo-GDI. Utrzymuje w czystości turbinę oraz chłodnicę powietrza doładowującego. Minimalizuje tarcie i opory pracy wyraźnie ograniczając zużycie paliwa. Dzięki zmniejszonej emisji spalin przyczynia się do ochrony środowiska. Zapewnia też doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki swojej formulacji minimalizuje prawdopodobieństwo przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI). Jest szczególnie zalecany do silników benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (Turbo-GDI).

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Jest zalecany do stosowania w nowoczesnych silnikach samochodów osobowych marek OPEL, GENERAL MOTORS, Chevrolet,  Daewoo i Holden zgodnie ze specyfikacjami Dexos1 we wszystkich warunkach użytkowania. Nadaje się także dla podanych specyfikacji marek Ford i Chrysler.

 

Właściwości:

·        Zmniejszenie zużycia paliwa przy częściowym i pełnym obciążeniu

·        LowSAPS = niski poziom popiołu siarczanowego, fosforu i siarki

·        Bardzo stabilna i dopasowana lepkość

·        Doskonała wytrzymałość na ścinanie

·        Bardzo dobre właściwości w fazie zimnego rozruchu

·        Bezpieczny film  smarny w bardzo wysokich temperaturach

·        Bardzo dobre właściwości myjące i dyspergujące

·        Bardzo dobre zabezpieczenie przed zużyciem i korozją

·        Ochrona przed pienieniem

·        Trwałość dzięki dużej odporności na utlenianie

·        Nadaje się do układów z katalizatorem

 

Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Specyfikacje: API SN (RC), ILSAC GF-5, API CF, API SN Plus*

Aprobaty: API SN (RC), ILSAC GF-5, GM dexos1™ Gen 2, nr licencji D10689HJ081

Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:

Ford WSS-M2C947-A, Chrysler MS-6395, *Produkt spełnia wymagania nowej specyfikacji „API SN Plus“.

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

Żółto-brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

840

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

45,9

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

8,4

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

163

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

2,69

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -35 oC

mPa*s

4150

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -40 oC

mPa*s

11.200

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-63

DIN ISO 3016

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

238

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,6

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

%

9,0

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,8

DIN 51 575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.