RAVENOL FLJ SAE 5W-30 CleanSynto®

Klasa jakości:
ACEA C1

Aprobaty:
Jaguar Land Rover STJLR.03.5005
S
Specyfikacje:FORD WSS-M2C934-A /-B, MAZDA, Mitsubishi

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


                                                                                                   Opis produktu:                                            

RAVENOL FLJ SAE 5W-30 to syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy Low SAPS w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie, ścieranie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i tym samym wpływa na ochronę środowiska. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez zmniejszoną koncentrację cząstek popiołotwórczych w spalinach. Lepkość wysokotemperaturowa (dynamiczna) HTHS >2,9 mPa.s. Został opracowany w celu oszczędności paliwa w silnikach z normą Euro IV i V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub 2 lata).


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

To wielosezonowy, paliwooszczędny olej silnikowy stworzony specjalnie do nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla również z turbodoładowaniem w samochodach osobowych i dostawczych o wydłużonych okresach wymiany oleju. Wydłuża żywotność filtra cząstek stałych.


 


Właściwości:

·   oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·   znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniają długą żywotność silnika, również w warunkach jazdy z dużą prędkością

·   LowSAPS - niska zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki

·   wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -30OC

·   bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych

·   niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·   wydłużone okresy wymiany oleju chronią naturalne zasoby


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA C1

Aprobaty:

Jaguar Land Rover STJLR.03.5005

Specyfikacje:
FORD WSS-M2C934-A /-B, MAZDA, Mitsubishi


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

jasny brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

844

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

54,36

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

10,0

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

175

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,1

-

Lepkość strukturalna CCS

przy -30°C

mPa*s

3848

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35 oC

mPа*s

12.215

ASTM D 4684

Temperatura płynięcia

 

oC

-36

DIN ISO 3016

Test Noack (odparowanie)

 

% M/M

9,8

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu  (COC)

 

oC

236

DIN ISO 2592

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

6

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

%

0,58

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.