RAVENOL HDS SAE 5W-30 CleanSynto®

Klasa jakości:
ACEA C4
Aprobaty:
Renault RN0720, MB 226.51

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


                                                                                            Opis produktu:                                         

RAVENOL HDS Hydrocrack Diesel Specific SAE 5W-30 to syntetyczny, paliwooszczędny i lekkobieżny olej silnikowy Low SAPS w technologii CleanSynto® do silników wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie, ścieranie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i tym samym wpływa na ochronę środowiska. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez zmniejszoną koncentrację cząstek popiołotwórczych w spalinach. Lepkość wysokotemperaturowa (dynamiczna) HTHS >3,5 mPa.s. (cP)


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany w celu oszczędności paliwa w nowoczesnych silnikach Diesla z turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych z normą Euro IV i V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub 2 lata). Znakomicie nadaje się do zastosowania zgodnie z wieloma najnowszymi specyfikacjami OEM.


 


Właściwości:

·  oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·  znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniają długą żywotność silnika, również w warunkach jazdy z dużą prędkością

·  LowSAPS - niska zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki

·  wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -30OC

·  bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych

·  niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju

·  działanie popychaczy hydraulicznych jest zagwarantowane we wszystkich temperaturach

·  brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·  neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·  wydłużone okresy wymiany oleju chronią naturalne zasoby


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

ACEA C4

Aprobaty:

Renault RN0720, MB 226.51


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

średni brąz

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

843,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

72,0

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

12,1

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

166

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,6

CEC-L-36-A-90

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

5500

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -35 oC

mPa*s

34.800

ASTM D4684

Temperatura zapłonu

 

oC

236

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-39

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,9

ASTM D2896

Test Noack (odparowalność)

 

%

7,6

ASTM D5800/b

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,49

DIN 51 575


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.