RAVENOL VMO SAE 5W-40 CleanSynto®

Klasa jakości: API SN/CF, ACEA C3 Aprobaty: MB 229.31, VW 502 00 / 505 00 / 505 01, BMW Longlife-04, GM Dexos 2 (Lizenz Nr. D20583HI081) Aprobaty: Porsche A40, Ford WSS-M2C917-A, Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

                                                                                       Opis produktu:                                      

RAVENOL VMO SAE 5W-40 to syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i wpływa na ochronę środowiska. Przedłuża żywotność filtrów DPF i katalizatora trójdrogowego TWC. Spełnia normy EURO IV i EURO V w zakresie redukcji spalin.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany specjalnie do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami co więcej znakomicie nadaje się też do silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych z  turbodoładowaniem lub bez. Ze względu na specjalny skład znakomicie nadaje się do wydłużonych przebiegów zgodnie z wymogami specyfikacji OEM.

 

Właściwości:

·  oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·  znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniające długą żywotność silnika również w ekstremalnych warunkach

·  wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika również w niskich temperaturach poniżej -30oC

·  właściwe funkcjonowanie hydropopychaczy zagwarantowane we wszystkich temperaturach

·  bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych

·  niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju

·  brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·  neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·  wydłużone okresy wymiany oleju

 

Klasyfikacja jakościowa/ Aprobaty / Specyfikacje / Nr.OEM:

Klasa jakości: API SN/CF, ACEA C3

Aprobaty: MB 229.31, VW 502 00 / 505 00 / 505 01, BMW Longlife-04, GM Dexos 2 (Lizenz Nr. D20583HI081)

Specyfikacje:

Porsche A40, Ford WSS-M2C917-A, Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółtobrązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

848,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

87,5

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

14,4

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

171

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,75

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

6375

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35 oC

mPа*s

21.100

ASTM D 4684

Test Noack (odparowanie)

 

%

8,8

ASTM D5800/b

Temperatura zapłonu

 

oC

242

DIN ISO 2592

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,77

DIN 51 575

Temperatura płynięcia

 

oC

-45

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,2

ASTM D2896

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.