RAVENOL FEL SAE 5W-30 CleanSynto®

Klasa jakości: API SN/CF, ACEA C2 Aprobaty: JASO DL-1 (D049RAV111) Specyfikacje: Chrysler MS-13340; Fiat 9.55535-S1; HONDA i-DTEC, i-CTDi; IVECO 18-1811 CLASSE SC1; MAZDA MZR-CD, MZ-CD, CiTD, 183418, 183419; PSA B71 2290, Toyota 08880-83389 / 08880-83388

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji


                                                                                                   Opis produktu:                                            

RAVENOL FEL SAE 5W-30 to syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, do stosowania we wszystkich warunkach eksploatacji w pojazdach dostawczych i osobowych. Redukuje tarcie i opory pracy silnika zmniejszając tym samym zużycie paliwa. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i tym samym wpływa na ochronę środowiska. Wydłuża trwałość filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC) poprzez zmniejszoną koncentrację cząstek popiołotwórczych w spalinach. Lepkość wysokotemperaturowa (dynamiczna) HTHS >2,9mPa.s.


 


Wskazówki dotyczące zastosowania:

Opracowany w celu oszczędności paliwa w silnikach Euro IV i V o normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub 2 lata). Doskonale nadaje się do zastosowania zgodnie z wieloma najnowszymi specyfikacjami OEM.


 


Właściwości:

·   oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu

·   doskonała ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniający długą żywotność silnika, również w warunkach jazdy z dużą prędkością

·   wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -25OC

·   bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych

·   niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju

·   brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach

·   neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających

·   wydłużone okresy wymiany oleju chronią naturalne zasoby


 


Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości:

API SN/CF, ACEA C2

Aprobaty:

JASO DL-1 (D049RAV111)

Specyfikacje:

Chrysler MS-13340; Fiat 9.55535-S1; HONDA i-DTEC, i-CTDi; IVECO 18-1811 CLASSE SC1; MAZDA MZR-CD, MZ-CD, CiTD, 183418, 183419; PSA B71 2290, Toyota 08880-83389 / 08880-83388; Subaru Boxer Diesel; Suzuki.


 


Parametry techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

850,0

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

61,4

DIN 51 562

              

przy 100 oC

mm2/s

10,7

DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI

 

 

166

DIN ISO 2909

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150 oC

mPа*s

3,2

ASTM D5481

Lepkość strukturalna CCS

przy -30 oC

mPa*s

4765

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa MRV

przy -35 oC

mPa*s

16.100

ASTM D4684

Temperatura zapłonu

 

oC

240

DIN EN ISO 2719

Temperatura płynięcia

 

oC

-42

DIN ISO 3016

TBN (całkowita liczba zasadowa)

 

mg KOH/g

7,7

DIN ISO 3771

Popiół siarczanowy

 

%masy

0,53

DIN 51 575

Test Noack (odparowalność)

 

%

9,0

ASTM D5800/b


 


Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.