RAVENOL VSG SAE 75W-90

Specyfikacje: API GL-5 / GL-4 Zalecenia: MIL-L 2105 D, MB 235.8, MB 235.11, MAN 342 Typ S-1, ZF TE-ML 12B, 16F, 17B, SCANIA STO 1:0, Renault LKW, DAF LKW (dla długich okresów między wymianami oleju), VOLVO 97312 / 97315, IVECO, BOT 328, 130M, 720, BMW 832

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL VSG 75W-90 to uniwersalny olej przekładniowy zaprojektowany na bazie najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych, specjalnie uszlachetnionych i inhibitowanych, gwarantujących doskonałe funkcjonowanie przekładni. Nadaje się doskonale do stosowania w wysoko obciążonych mostach napędowych.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

Jest przeznaczony do zsynchronizowanych i niezsynchronizowanych skrzyń manualnych, przekładni różnicowych i przystawek odbioru mocy, dla których zaleca się stosowanie oleju zgodnie z API GL-5 lub GL-4.

 

Właściwości:

wysokie rezerwy dodatków uszlachetniających dla długich okresów pomiędzy wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta

najlepsza ochrona przed zużyciem i najlepsza wydajność przekładni

stabilny film smarny również przy wysokich obciążeniach

wysoka odporność oksydacyjna zapobiega zgęstnieniu oleju i tworzeniu się osadów

znakomita zdolność transportowania zanieczyszczeń, co oznacza czystość podzespołów również po bardzo długich okresach między wymianami oleju

bardzo dobra tolerancja z elastomerami, co pozwala uniknąć przecieków

bardzo silna ochrona przed tworzeniem się rdzy, piany oraz korozją

neutralność w stosunku do metali nieżelaznych

ekstremalnie niska temperatura płyniecia

doskonałe właściwości przy dużych naciskach. EP (extreme pressure)

oszczędność paliwa, również w eksploatacji na krótkich odcinkach, nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych

absolutna stabilność ścinania, po bardzo długich okresach użytkowania pozostaje w granicach lepkości oleju świeżego zgodnie z SAE 75W-90

 

Klasyfikacja jakościowa / Specyfikacja:

Specyfikacje: API GL-5 / GL-4

Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:

MIL-L 2105 D, MB 235.8, MB 235.11, MAN 342 Typ S-1, ZF TE-ML 12B, 16F, 17B, SCANIA STO 1:0, Renault LKW, DAF LKW (dla długich okresów między wymianami oleju), VOLVO 97312 / 97315, IVECO, BOT 328, 130M, 720, BMW 83229407768, BMW OSP, BMW SAF-XO, Land Rover TYK500010, Ford WSD-M2C200-C, Ford 1045737, Ford 5021033 dla

Ford-Getriebe IB5, B5, MTX75, GM5, MT285/6, MMT6/6, MT75, R15M-D, R15MX-D, MT82

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

żółty

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m³

864

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

96,8

DIN 51 562-10

              

przy 100 oC

mm2/s

16,5

DIN 51 562-10

Index lepkości VI

 

 

185

DIN ISO 2909

Lepkość Brookfielda

 

mPa*s

40.500

ASTM D 2983

Temperatura zapłonu (COC)

 

oC

226

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-57

DIN ISO 3016

Odporność na pienienie

ml

0/0, 0/0, 0/0

ASTM D892

Test na korozję miedzi

 

1a

ASTM D130

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.