RAVENOL SHL SAE 0W-40 CleanSynto®

Klasa jakości: API SN, ACEA A3/B4
Aprobaty: PORSCHE A40, VW 502 00, VW 505 00
Specyfikacje: MB 229.5, BMW LONGLIFE-01, FORD WSS-M2C937-A, RENAULT RN0700/RN0710

Więcej szczegółów

Gdzie kupić? Dobierz olej

Więcej informacji

Opis produktu:

RAVENOL SHL SAE 0W-40 to syntetyczny olej silnikowy na bazie olejów hydrokrakowanych (HC) oraz polialfaolefin (PAO) z technologią CleanSynto®, przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych z lub bez turbodoładowania oraz z lub bez układu bezpośredniego wtrysku. RAVENOL SHL SAE 0W-40 zapewnia bezpieczną warstwę filmu smarnego nawet przy bardzo wysokich temperaturach pracy i chroni przed korozją oraz utratą parametrów oleju poprzez utlenianie czy koksowanie. Doskonały transport oleju podczas fazy zimnego startu zapewnia optymalne bezpieczeństwo smarowania. Dzięki znacznej oszczędności paliwa RAVENOL SHL SAE 0W-40 przyczynia się do ochrony środowiska, zmniejszając poziom emisji spalin. RAVENOL SHL SAE 0W-40 minimalizuje tarcie, zużycie części i paliwa, zapewniając doskonałą charakterystykę rozruchu na zimno. RAVENOL SHL SAE 0W-40 gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdych warunkach jazdy, np. przy ekstremalnym obciążeniu podczas ciągłego zatrzymywania się i ruszania, jak również szybkiej jazdy po autostradach. Pozwala na przedłużone interwały wymiany zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

 

Wskazówki dotyczące zastosowania:

RAVENOL SHL SAE 0W-40 gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdych warunkach jazdy, np. przy ekstremalnym obciążeniu podczas ciągłego zatrzymywania się i ruszania, jak również podczas szybkiej jazdy po autostradach. RAVENOL SHL SAE 0W-40 to uniwersalny, syntetyczny olej silnikowy zapewniający niskie zużycie paliwa, odpowiedni do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych i dostawczych z turbodoładowaniem lub bez z określonymi klasyfikacjami jakości.

 

Właściwości:

·        Doskonałe właściwości podczas rozruchu zimnego silnika.

·        Oszczędność paliwa przy obciążeniu pełnym i częściowym.

·        Bardzo stabilne utrzymanie poziomu lepkości.

·        Dobra odporność na ścinanie.

·        Bezpieczny film smarny w bardzo wysokich temperaturach pracy.

·        Doskonałe właściwości myjące i rozpraszające zanieczyszczenia.

·        Szeroki zakres ochrony przed zużyciem, korozją i spienianiem.

·        Rewelacyjna stabilność starzenia.

·        Minimalne straty w wyniku parowania.

·        Doskonała czystość silnika.

 

Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM:

Klasa jakości: API SN, ACEA A3/B4

Aprobaty: PORSCHE A40, VW 502 00, VW 505 00

Specyfikacje:

MB 229.5, BMW LONGLIFE-01, FORD WSS-M2C937-A, RENAULT RN0700/RN0710

 

Parametry  techniczne:

Właściwości

 

Jednostka

Dane

Badanie zgodnie z

Kolor

 

 

brązowy

 

Gęstość

przy 20 oC

kg/m3

842

EN ISO 12185

Lepkość

przy 40 oC

mm2/s

75

DIN 51 562-1

              

przy 100 oC

mm2/s

13,46

DIN 51 562-1

Wskaźnik lepkości VI

 

 

185

DIN ISO 2909

Temperatura zapłonu

 

oC

228

DIN ISO 2592

Temperatura płynięcia

 

oC

-49

DIN ISO 3016

Lepkość dynamiczna (HTHS)

przy 150°C

mPa*s

3,84

ASTM D5481

Lepkość CCS

przy -35°C

mPa*s

5950

ASTM D5293

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)

przy -35°C

mPa*s

28,600

ASTM D4684

Próba odparowalności Noack

 

% M/M

9,4

ASTM D5800/b

TBN

 

mg KOH/g

10,46

ASTM D2896

Popiół siarczanowy

 

% wag.

1,15

DIN 51575

 

Uwagi:

Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.