Grand Prix Singapuru 2018

Grand Prix Singapuru 2018

OKIEM KIEROWCÓW:

 

Sergio: "Naprawdę nie mogę się doczekać wyścigów w ten weekend. Ostatnia kilka wyścigów poszło nam bardzo dobrze i da się odczuć pozytywną atmosferę w całym zespole, więc chcemy zachować tę dynamikę.

Singapur to wyjątkowe wydarzenie i nie sądzę, żeby był jakikolwiek inny podobny wyścig na świecie. Miasto tętni życiem, a tor wygląda niesamowicie, gdy wszystkie światła są włączone. Hotel znajduje się w pobliżu paddocku, więc idziemy do toru na piechotę i to jest świetny sposób, aby zobaczyć miasto i poczuć atmosferę – to coś, czego naprawdę nie można zrobić w innych wyścigach.

Wyścig jest wielkim testem fizycznym dla kierowców. W samochodzie trudno oddychać i bardzo się pocisz. W dniach poprzedzających wyścig trenuję w najtrudniejszych warunkach, aby się do tego przyzwyczaić. Wyścig jest również najdłuższym w roku pod względem czasu w kokpicie, więc sprawność jest ważna. Najlepszym przygotowaniem jest spokojny sen i utrzymywanie nawodnienia. Nietypowy rozkład czasowy sprawia, że ​​jest trochę dziwnie, zwłaszcza na początku tygodnia, ale po kilku dniach w Singapurze nie stanowi to już problemu.

Marina Bay Circuit jest jednym z moich ulubionych, ponieważ zdobyłem tam punkty za każdym razem. To siedem razy z siedmiu wyścigów i czekam z niecierpliwością na ośmiu z ośmiu. Uwielbiam jeździć po ulicach, ponieważ musisz być agresywny i dokładny, a Marina Bay to rodzaj toru, w którym kierowca może zrobić dużą różnicę

Jazda tak blisko ścian jest zawsze wyzwaniem, ale jest to też zabawne. Przy szerokich samochodach trudniej je wyprzedzić, ale nie jest tak ciasno jak w Monaco i jest wystarczająco dużo miejsca, aby wykonać kilka manewrów wyprzedzania.

W zeszłym roku zająłem tu piąte miejsce, a po przełomowych wyścigach w Spa i Monzie w tym roku, spodziewam się, że będę walczył o sporą ilość punktów."

 

Esteban: "W dwóch wyścigach po wakacyjnej przerwie pokazaliśmy dobre tempo i zdobyliśmy wiele punktów, więc jedziemy do Singapuru, aby kontynuować tę dobrą passę.

Singapur jest najcięższym wyścigiem roku z fizycznego punktu widzenia. Jest gorąco i wilgotno, ale przygotowywałam się do tego dużą ilością treningu cardio. Ważne jest, aby dobrze zjeść i pić dużo przed wyjazdem do Singapuru. Poza treningiem w upale, moje schematy treningowe niewiele się zmieniają, ponieważ na wszystkich innych wyścigach też musimy już być bardzo sprawni.

Ten weekend w Singapurze ma wyjątkowo dziwny harmonogram, ale mam na to małą sztuczkę. Na moim zegarku zawsze mam dwie różne strefy czasowe - lokalną i europejską. Trzymam się europejskich czasów i wciąż udaje mi się iść spać każdej nocy o 21 czasu paryskiego!

Zawody w Singapurze to fantastyczne wydarzenie. Nocne wyścigi są zawsze inne i pojawia się dodatkowe wyzwanie na torze ulicznym. Przyznaję, że nie jestem największym fanem układu toru, ale jest to bardzo wymagające wyzwanie. Jest tak wiele zakrętów i miejsc, w których można zyskać na czasie lub popełnić błąd, więc trudno jest przejechać idealne okrążenie. Moją ulubioną częścią jest ostatni sektor, w którym trzeba się naprawdę zbliżyć do ścian.

Wprowadzamy w autach pewne poprawki przed tym wyścigiem i czekamy na przetestowanie ich w piątek. Jeśli uda nam się sprawić, by wszystko działało prawidłowo, mamy nadzieję, że utrzymamy naszą pozycję na froncie środka stawki."

   

Otmar Szafnauer - dyrektor teamu:

"Przylatujemy do Singapuru po dwóch mocnych weekendach, w których maksymalizowaliśmy to, co było dla nas dostępne. 32 punkty łącznie ze Spa i Monza to doskonały wynik, a zespół zasługuje na uznanie za tak dobre wyniki po całej niepewności, jaka nas otoczyła w sierpniu.

Sądzę, że Singapur to kolejna okazja, aby wykorzystać tę dynamikę i zdobyć punkty. Tradycyjnie zawsze mamy tam dobre wyniki, a obaj kierowcy lubią tory uliczne. W ten weekend mamy lepsze osiągi, dzięki nowemu pakietowi aero.

Nigdy nie jest łatwo wprowadzić nowe poprawki piątkowy trening, ale mam nadzieję, że od razu poprawimy niektóre osiągi. Poza Singapurem, mamy nadzieję, że te ulepszenia zapewnią nam konkurencyjność na wejściu w ostatnią, trzecią część sezonu."

KONTAKT PRASOWY
Ewelina Wołoszyn
e.woloszyn@ravenol.pl
Tel. 577-768-800