Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?” to pytanie na pewno nie raz przeszło przez myśl niejednemu właścicielowi samochodu oddającego swoje auto do warsztatu. 

Jednak czy przekonanie, że zostaniemy oszukani przez warsztat jest zasadne i faktycznie z góry powinniśmy zakładać najgorsze? Oczywiście, że nie.  

Podstawą dobrze wykonanej usługi w warsztacie samochodowym jest prawidłowo wypełniony protokół przyjęcia samochodu na warsztat, zawierający szczegółowe informacje dotyczące zlecanej usługi, m.in.: 

1. Datę przyjęcia auta. 
2. Dane pojazdu (markę, kolor, numer VIN, przebieg, rok produkcji, numer rejestracyjny).
3. Dane właściciela pojazdu lub firmy, która jest jego właścicielem.
4. Szczegółowe dane dotyczące stanu samochodu, np.: 
- stan licznika 
- ogólny stan pojazdu, np. widoczne zarysowania karoserii, 
- dodatkowe wyposażenie (np. nawigacja, kamera pozostawiona w aucie),  
- opis uszkodzenia, z jakim auto zostało przyjęte do warsztatu oraz innych uszkodzeń, mogących mieć wpływ na koszt i przebieg naprawy (np. nierówna praca silnika, zablokowana skrzynia biegów, uszkodzenia blacharskie i lakiernicze). 
5. Życzenia klienta dotyczące wykonania usługi.
6. Informacja o dostarczonych częściach itp.
7. Zakres usługi, jeśli trzeba z wyraźnym podziałem na diagnostykę i ewentualną naprawę. 
8. Cena usługi diagnostycznej oraz koszt naprawy w ustalonym zakresie cenowym, powyżej którego warsztat jest zobowiązany otrzymać zgodę klienta na dokonywanie dalszych napraw.
9. Termin wykonania usługi. 

Tak sporządzony protokół stanowi zabezpieczenie zarówno dla właściciela samochodu jak i warsztatu 

Postarajmy się również poprosić mechanika o wydanie dokumentu wewnętrznego ze spisem zakupionych przez warsztat części użytych podczas naprawy lub podanie tego spisu na fakturze czy też rachunku a także o zabezpieczenie do wglądu zużytych części. Dzięki temu jako klient zyskasz pewność, że zostałeś obsłużony właściwie, a warsztat podniesie swoją wiarygodność w Twoich oczach i będzie mógł liczyć na to, że polecisz go swoim znajomym.  

Chcąc mieć większą pewność, że zlecana naprawa zostanie wykonana rzetelnie, warto również jeszcze przed oddaniem samochodu do konkretnego warsztatu rozejrzeć się wśród warsztatów, biorąc pod uwagę ich specjalizację oraz opinie klientówTakich informacji dostarczą nam często nasi znajomi lub można je znaleźć w internecie. 

KONTAKT PRASOWY
Ewelina Wołoszyn
e.woloszyn@ravenol.pl
Tel. 577-768-800