Nowa linia produktowa - Motobike USVO

Nowa linia produktowa - Motobike USVO

Wybierając oleje silnikowe RAVENOL, dokonałeś bezpiecznego wyboru zarówno dla siebie, jak i motocykla. Jako dostawca pełnego zakresu środków dla sektora motoryzacyjnego, RAVENOL oferuje ponad 550 wysokiej jakości produktów dla wymagających klientów.

 

Produkty premium ze znakiem jakości - MADE IN GERMANY.

RAVENOL jest jedną z najbardziej renomowanych firm w branży i wyróżnia się jako dostawca najnowszych technologii smarowania opracowanych w oparciu o ścisłą współpracę z wiodącymi producentami pojazdów i silników. Firma wyróżnia się w szczególności badaniami i rozwojem wyścigów samochodowych - od kartingu po elitarną klasę wyścigów Formuły. W najnowocześniejszym, wewnętrznym laboratorium firmy wysokiej jakości produkty są opracowywane tak, aby spełniały najwyższe wymagania jakości w branży motoryzacyjnej, a nawet przekraczały najnowsze standardy.

 

Globalny gracz wyczulony na wartości regionalne.

Założona około 75 lat temu jako lokalna firma rodzinna, RAVENOL sprzedaje obecnie swoje produkty w 90 krajach i jest znana jako niezawodny dostawca oferujący doskonałą obsługę. Oferujemy naszym klientom szeroką gamę środków smarnych i pielęgnacyjnych: oleje silnikowe do samochodów osobowych i ciężarowych, oleje wyścigowe, oleje przekładniowe do automatycznych i manualnych skrzyń biegów oraz mostów (osi napędowych), oleje do maszyn rolniczych, oleje hydrauliczne, oleje przemysłowe, produkty specjalne, smary, smary specjalne, produkty do konserwacji pojazdów, środki czyszczące, chemię zimową i płyny chłodnicze.


Twój motocykl...

... wymaga dużej uwagi i odpowiedniej opieki w odmienny sposób niż samochód. Dlatego RAVENOL oferuje szeroką gamę produktów specjalnie dla motocykli i ich szczególnych wymagań: od olejów silnikowych 4-T z najnowszą technologią USVO po specjalne wielosezonowe oleje przekładniowe i oleje w sprayu, smary łańcuchowe, środki do czyszczenia gaźników, a także produkty czyszczące i pielęgnujące delikatne dla lakieru.

Wysilone silniki nowoczesnych motocykli często uzyskują dwukrotnie większą moc z tej samej pojemności w porównaniu z nowoczesnymi silnikami samochodów osobowych! Jest to możliwe dzięki wyjątkowo wysoko podniesionym obrotom silnika. Im wyższe obroty, tym wyższe temperatury robocze. Oznacza to, że w niektórych obszarach silnika przy pełnym otwarciu przepustnicy można osiągnąć temperatury do 350°C.

Wartość utleniania, czyli starzenie się oleju, wzrasta wraz ze wzrostem temperatury roboczej! Powyżej 60°C żywotność oleju zmniejsza się o 50% przy każdym dodatkowym wzroście temperatury o 10°C! Nie tylko wysokie temperatury, ale także ekstremalne osiągi silnika sprawiają, że olej motocyklowy musi znosić cięższe warunki pracy, aby chronić elementy układu przed zużyciem oraz tworzeniem się szlamu i nagarów, jednocześnie gwarantując doskonałą pracę silnika, przekładni a także prawidłowe działanie sprzęgła.

 

Seria RAVENOL Racing 4-T Motobike z technologią USVO wykorzystuje wyłącznie syntetyczne oleje bazowe grupy IV i V, tak zwane polialfaolefiny (PAO) i estry, które mają znacznie lepsze właściwości w porównaniu z konwencjonalnymi olejami bazowymi.

 

 

W porównaniu z olejami konwencjonalnymi, te oleje bazowe oferują lepsze właściwości w niskich temperaturach, a także znacznie wyższą stabilność utleniania, co staje się widoczne przy wydłużonych okresach wymiany oleju. Ponadto oleje w tej technologii charakteryzują się znacząco większą stabilnością ścinania, tj. stabilniej utrzymują poziom lepkości, ponieważ nie zastosowano w nich dodatków poprawiających lepkość (polimery, tworzywa sztuczne), które degradując się w czasie pracy obniżałyby lepkość oleju oraz generowałyby powstawanie zanieczyszczeń w silnikach. Technologia USVO zapewnia również, że film olejowy jest wyjątkowo stabilny i ma bardzo wysoką zdolność pochłaniania ciśnienia (pracy pod wysokim obciążeniem), co znajduje odzwierciedlenie w jego doskonałych właściwościach ochronnych i poprawie wydajności.

 

Produkty RAVENOL Racing 4-T Motobike zapewniają lepszą ochronę silnika dzięki ograniczeniu tarcia i tworzenia się zanieczyszczeń oraz dłuższym okresom między wymianami oleju. Powodują, że Twój motocykl działa jeszcze lepiej!

 

Poniżej znajdziesz szczegółowe wyjaśnienie odpowiednich parametrów testu technicznego, które wyjaśniają niezrównaną wydajność serii Racing 4-T Motobike!

Wyniki testów produktów RAVENOL i niektórych znanych konkurentów przedstawiono w tabeli. Pełna prezentacja i wszystkie wyniki testów są dostępne na żądanie od przedstawiciela handlowego.

 

 

 

 

Aparat czterokulowy, właściwości przeciwzużyciowe - pomiar skuteczności ochrony przed zużyciem pod obciążeniem.

Aparat czterokulowy zgodnie z DIN 51350 służy do określania własności smarów które są narażone na nacisk powierzchniowy w układzie z częściami poruszającymi się względem siebie. Oprócz stabilności ścinania przy wysokich obciążeniach można również określić zachowanie ochrony przed zużyciem, gdy wzrost obciążeń jest niski.

Test na aparacie czterokulowym jest powszechną procedurą testową w branży środków smarnych i służy do opracowywania produktów i kontroli jakości.

 

Metoda czterech kul opiera się na trzech stałych kulach tego samego rozmiaru (kule stacjonarne) i jednej kuli obrotowej (kula obciążana). Badany środek smarny jest następnie wlewany na nieruchome kulki, aż zostaną całkowicie pokryte. Przy użyciu dźwigni i stopniowej regulacji ciężarów testowych generowane są różne obciążenia i określane są odpowiednie wartości charakterystyczne dla ścierania, tarcia i spawania.

Im wyższa siła potrzebna do zespawania kulek lub niższe wartości zużycia oleju lub im mniejsza średnica skazy na kulce, tym lepszą ochronę zapewnia badany środek smarny.

Ravenol Racing 4-T Motobike 10W-40 uzyskał najlepsze wartości spośród wszystkich testowanych produktów.

 

Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) w -35oC - pomiar właściwości niskotemperaturowych. Jak szybko olej jest rozprowadzany w silniku?

Miniwiskozymetr obrotowy jest urządzeniem, które może być użyte do zmierzenia jak dobrze olej silnikowy może być pompowany w niskich temperaturach przy określonym profilu temperaturowym. Wynik podawany jest w milipaskalach (mPas) w tym przypadku w temperaturze -35°C.

Im niższa wartość mPas uzyska olej, tym jest łatwiej pompowany w niskich temperaturach, zostaje szybciej rozprowadzony, umożliwiając szybszą pełną ochronę silnika.

Ravenol Racing 4-T Motobike 10W-40 uzyskał najlepsze wyniki spośród wszystkich testowanych produktów.

 

Permanent Shear Stability Index (SSI) - index odporności na ścinanie mechaniczne: Jak dobrze olej zachowuje swoją lepkość?

Mechaniczna stabilność na ścinanie to odporność polimerów na degradację mechaniczną pod wpływem naprężeń ścinających. Zależy ona od masy cząsteczkowej (wielkości cząsteczek), ich struktury i właściwości fizycznych dodatku polimerowego.

Im niższa różnica lepkości między olejem świeżym a poddanym testowi na ścinanie, tym lepiej.

Wartość Shear Stability Index (SSI) oblicza się według następującego wzoru:

SSI = 100 × (V0 - Vs) / V0

SSI = wskaźnik stabilności ścinania, V (o) = lepkość świeżego oleju,

V (s) = lepkość oleju po teście ścinania

 

 

Kurt Orbahn, (KO) Test - oznaczanie stabilności ścinania olejów zawierających polimery.

Głównym elementem stanowiska badawczego jest wtryskiwacz oleju napędowego, za pomocą którego olej jest podawany z wysokociśnieniowej pompy paliwowej firmy Bosch pod ciśnieniem 175 barów. Podczas przepływu przez mały otwór w dyszy wtryskiwacza, łańcuchy polimeru ulegają mechanicznemu rozerwaniu przez co lepkość oleju zostaje trwale obniżona.

 

 

 

Czas indukcji utleniania (OIT) w 210oC -  Pomiar odporności na utlenianie oleju. Jak dobrze olej jest chroniony przed starzeniem?

Test czasu indukcji utleniania (OIT) zgodnie z ASTM D6186: 2019, przeprowadzany jest w ciśnieniowym różnicowym kalorymetrze skaningowym (PDSC), który służy do przyspieszenia testów stabilności oksydacyjnej. Próbki są utrzymywane pod ciśnieniem w atmosferze tlenu w podwyższonej temperaturze. Mierzony jest czas, jaki upływa do rozpoczęcia egzotermicznego utleniania próbki, który jest czasem indukcji utleniania i reprezentuje punkt, w którym zachodzi nieograniczone utlenianie smaru po efektywnym zużyciu przeciwutleniaczy. OIT jest czułym pomiarem określającym względną stabilność różnych olejów bazowych, skuteczność różnych przeciwutleniaczy i pakietów dodatków oraz potencjalne właściwości użytkowe w pełni opracowanych olejów.

Im dłuższy zmierzony okres, tym olej bardziej odporny na utlenianie / starzenie.

 


 

Jesteśmy jedną z najbardziej technologicznie innowacyjnych firm w naszej branży, a wysoka jakość i optymalny skład naszych produktów stanowią podstawę naszego sukcesu. To specjalne receptury oraz unikalne procesy rozwojowe i produkcyjne, indywidualnie dopasowane do wymagań naszych klientów, czynią produkty RAVENOL coraz popularniejszymi na całym świecie. Poprzez partnerską współpracę z czołowymi producentami rynku motoryzacyjnego tworzymy oleje spełniające przyszłe wymagania, określane przez przodujących producentów w branży samochodowej, takich jak Mercedes-Benz, Daimler Chrysler, BMW, AUDI, VW, Porsche, Ford, ZF, MAN, Scania, Volvo, MTU, Deutz, Steyr Motors oraz Cummins. Ogromne inwestycje we własne laboratoria, ciągłe szkolenia naszych pracowników, którzy ściśle współpracują z producentami silników i wreszcie rozwój naszego zaangażowania w motosporcie i możliwość prowadzenia badań w tych, jakże trudnych, warunkach wyścigowych, pozwalają nam osiągać techniczną perfekcję.

KONTAKT PRASOWY
Ewelina Michna
e.michna@ravenol.pl
Tel. 577-769-800