Nowe licencje API w produktach Ravenol

Nowe licencje API w produktach Ravenol

Od 01.05.2020 oferujemy następujące produkty z nowymi licencjami API:

Powyższe produkty RAVENOL zostały zaktualizowane, aby spełnić najnowsze specyfikacje API (American Petroleum Institute). Po), co po raz kolejny dowodzi wiodącej roli marki RAVENOL w opracowywaniu nowych, przyszłościowych olejów silnikowych.

 

INFORMACJE O SPECYFIKACJI API SP / ILSAC GF-6A / B:

Po długim okresie przygotowań w dniu 01.05.2020 American Petroleum Institute (API) wprowadził nowe specyfikacje API SP i ILSAC GF-6A / 6B.

Jak identyfikowane są oleje z nowymi normami? 

Na przedniej etykiecie będą znajdować się specjalne symbole ułatwiające identyfikację.

API SP / ILSAC GF-6B dla olejów 0W-16 w kształcie „Donata” i „Tarczy” 

API SP / ILSAC GF 6A w kształcie „Donata” i „Zębatki” dla olejów XW-20 i XW-30 (kompatybilny wstecz ze starszymi klasami jak GF-5).

Dlaczego wprowadzana jest specyfikacja?

Te nowe specyfikacje zastępują etap przejściowy oznaczenia - API SN Plus, który został tymczasowo wprowadzony w celu przyspieszenia możliwości oferowania olejów, które zostały opracowane w celu rozwiązania problemów LSPI (przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości) aż do momentu udostępnienia nowej specyfikacji API SP. Z tego powodu wszystkie produkty API SP (RC) działają również z API SN Plus (RC). Faza projektowania i testowania silnika, aby osiągnąć tę specyfikację, zajęła około. 7 lat. W rezultacie istnieją teraz trzy całkowicie nowe testy silnika, a cztery zmodyfikowano. Poprzednie testy nie mogły być wykorzystane przez brak części zapasowych lub ze względu na zwiększone wymagania dotyczące olejów, dlatego musiały zostać wymienione lub poprawione. Szczegółowe testy:

 

Nota

Test

Parametr

Powód zmian

Rewizja

Sekwencja IIIH

utlenianie i depozyty, starzenie oleju lepkość, retencja fosforu

nowoczesne silniki pracują w wyższych temperaturach, a misy olejowe są mniejsze, dlatego wymaga się lepszej ochrony niż w przypadku GF-5

Rewizja

Sekwencja IVB

zużycie mechanizmu rozrządu

silnik testowy zastąpiony

Rewizja

Sekwencja VH

szlamy i lakiery

elementy z poprzedniej sekwencji testowej VG są nieaktywne

Rewizja

Sekwencja VIE

oszczędność paliwa

elementy z poprzedniej sekwencji testowej VID są nieaktywne

Nowa

Sekwencja VIF

oszczędność paliwa

Wymagany dla olejów 0W-16 (wyłącznie dla GF-6B)

 

Sekwencja VIII

korozja łożysk i stabilność ścinania

 

Nowa

Sekwencja IX

przedwczesny zapłon

Producenci rozwijają turbodoładowane jednostki GDI, ale silniki te są podatne na LSPI

Nowa

Sekwencja X

zużycie łańcucha rozrządu

Producenci są coraz bardziej zaniepokojeni zużyciem łańcucha na platformie technologicznej GDI

 

Porównanie na schemacie pokazuje, że wymagania pozostały podobne, gdy porównujemy API SP z API SN Plus, ale wiele obszarów zostało ponownie zaostrzonych z powodu nowo opracowanych testów silnika. Kiedy porównujemy API SP z API SN, szczególny nacisk kładziony jest na zapobieganie przedwczesnemu zapłonowi przy niskiej prędkości (Test Sekw. IX), którego wcześniej nie stosowano:

Co to jest LSPI (Low-Speed Pre-Ignition)?

Współczesne silniki o zmniejszonej pojemności („downsizing”) i duże silniki turbodoładowane o wysokiej kompresji (GDI) są często dotknięte problemem występowania przedwczesnego zapłonu mieszanki benzynowo powietrznej (LSPI = Low Speed Pre-Ignition). Losowo występujący zapłon, zanim pojawi się rzeczywista iskra zapłonowa, może prowadzić do poważnego uszkodzenia silnika, szczególnie pierścieni tłokowych i innych elementów silnika. LSPI można rozpoznać po silnym stukaniu i chwilowej utracie mocy.

Jak można zapobiec LSPI?

Dotychczasowe badania nie odkryły jeszcze w pełni, przyczyn powstawania LSPI. Zgodnie z naszą wiedzą, stosowane oleje, w szczególności zawarte w nich dodatki, sprzyjają jego powstawaniu w równym stopniu co spalane paliwo. Z tego powodu wymagania dla formulacji olejów zostały zweryfikowane i poprawione, aby zapobiegać występowaniu zjawiska LSPI w przyszłości.

Które produkty RAVENOL spełniają nową specyfikację API SP?

Wprowadzając API SP i ILSAC GF-6A / 6B możemy na początek zaoferować następujące produkty w standardowych rozmiarach pojemników:

RAVENOL EFE SAE 0W-16

RAVENOL DFE SAE 0W-20

RAVENOL SFE SAE 5W-20

RAVENOL DXG SAE 5W-30

RAVENOL HDX SAE 5W-30

RAVENOL TSJ SAE 10W-30

 

Liczba produktów spełniających wymagania API SP będzie stale zwiększana w przyszłości.

KONTAKT PRASOWY
Ewelina Wołoszyn
e.woloszyn@ravenol.pl
Tel. 577-768-800