Wszystko co musisz wiedzieć o skrzyniach manualnych

Każdy olej zawsze jest najwrażliwszym ogniwem dowolnego podzespołu, jego wymiana, jako elementu ulegającego najszybszemu zużyciu, wydatnie zwiększa trwałość silnika, skrzyni czy mostu. Regularna wymiana oleju w skrzyni manualnej czy innej przekładni jest konieczna, ponieważ podczas eksploatacji olej ulega degradacji. Jego właściwości ulegają pogorszeniu, wszystkie dodatki, na przykład przeciwzużyciowe, alkalizujące, myjące czy też modyfikatory lepkości, zużywają się aż do całkowitego...

Więcej

Serwisowanie i obsługa manualnych skrzyń biegów

Mit dotyczący braku konieczności wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów był mocno zakorzeniony zarówno wśród użytkowników jak i części mechaników. Praktyka jednak pokazuje, iż jest to konieczne, aby cieszyć się długoterminową, komfortową eksploatacją samochodu. Coraz większa świadomość potrzeby obsługi popularnego „manuala” niesie za sobą pytanie, jak to zrobić i jaki środek wykorzystać.

Więcej

Wszystko co musisz wiedzieć o wymianie oleju ATF

Podobnie jak w silniku, regularna wymiana oleju w skrzyni automatycznej jest konieczna, ponieważ podczas eksploatacji olej ulega zużyciu. Właściwości smarne ulegają pogorszeniu, degradują się dodatki przeciwzużyciowe i myjące, wzrasta ilość kwasów i cząstek stałych oraz spada lepkość oleju. Gorsza jakość oleju prowadzi do szybszego zużycia się mechanizmów skrzyni oraz zapchania układu hydraulicznego wraz z kanałami.

Więcej

Pigułka wiedzy o olejach silnikowych

Ravenol, oprócz konwencjonalnych olejów silnikowych, posiada dwie wyróżniające się serie olejów o ulepszonych właściwościach. Pierwsza seria olejów jakości OE o nazwie CleanSynto® jest przeznaczona dla silników użytkowanych w normalnych warunkach drogowych. Druga o nazwie USVO® (Ultra Strong Viscosity Oil) przeznaczona jest specjalnie dla silników o większej mocy wymagających lepszej ochrony, często pracujących w górnych granicach obrotów, używanych w bardziej ekstremalny sposób, dla...

Więcej

Różnice olejów HC i PAO. Jaki olej jest lepszy dla twojego auta?

Oleje mineralne: to substancje powstałe w przyrodzie bez ingerencji ludzkiej. Mineralne oleje bazowe (API Grupa I) otrzymuje się przez destylację czy rafinację ropy naftowej, pochodzącej z różnych złóż. Jakość mineralnego oleju bazowego jest mocno zależna od składu surowej ropy naftowej. Oleje syntetyczne: to oleje niewystępujące w przyrodzie. Ze względu na metodę powstawania podzielić je można na dwie grupy:

Więcej

Jaka jest różnica między olejami tych samych klas lepkości i o tych samych specyfikacjach różnych producentów?

Aby pokazać, jak mogą się różnić oleje pomimo spełniania tych samych specyfikacji i lepkości, RAVENOL poddaje analizie i porównuje ze sobą różne produkty w najlepszych certyfikowanych laboratoriach. Właściwości olejów są badane przy użyciu nowoczesnych metod testowych, a porównanie daje użytkownikowi możliwość poznania różnic między dwoma podobnymi produktami o tym samym zastosowaniu.

Więcej

Znaczenie specyfikacji oraz jakości nowoczesnych płynów chłodniczych

W dobie nieustannych zmian w samochodach, ciągłego rozwoju układów przeniesienia napędu, technologii hybrydowych oraz samochodów w pełni elektrycznych, rozwój nie ominął również płynów chłodniczych. Okres, w którym były płyny niebieski, żółty czy zielony, minęły. W chwili obecnej przed płynem chłodniczym stawianie są dużo poważniejsze zadania. Układ chłodzenia silnika, inwertera w hybrydach, czy układu baterii, to zadania dla płynów nowej generacji.

Więcej

Oleje przekładniowe w manualnych i automatycznych skrzyniach biegów - przewodnik praktyczny od A do Z.

Ciągły rozwój konstrukcji przekładni, zarówno manualnych jak i automatycznych, powoduje wzrost ich wysilenia. Powszechne tendencje do budowania coraz lżejszych zespołów napędowych, o wciąż zmniejszających się rozmiarach, powodują, że nowoczesne przekładnie są narażone na wyższe obciążenia cieplne i mechaniczne oraz maja niższe rezerwy wytrzymałości. Takie warunki eksploatacji powodują, że do produkcji współczesnych przekładni używa się materiałów o coraz wyższych wymaganiach.

Więcej

Oleje silnikowe do aut z napędem hybrydowym

Pojazdy hybrydowe wprowadzają nową, bardzo urozmaiconą architekturę napędu. Wiąże się to z różnymi sposobami zasilania takiego układu oraz sposobami połączenia i współpracy silnika elektrycznego i spalinowego. Specyfika aut z napędem hybrydowym wiąże się również ze stosowaniem specjalistycznych olei silnikowych. Co warto wiedzieć na ich temat?

Więcej

Promocja Ravenol!

Rusza promocja Ravenol na wybrane oleje silnikowe w technologii CleanSynto® w beczkach 60L. Kup olej silnikowy w pojemności 60L, a otrzymasz 2x4L oleju RAVENOL SMP 5W-30 CleanSynto® GRATIS!

Więcej

Czy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów?

Automatyczne skrzynie biegów, ze względu na swoją charakterystykę pracy, wymagają płynów o bardzo wysokiej jakości i dokładnie określonych parametrach technicznych. Płyn ATF ma nie tylko chronić skrzynię, ale jest jednym z głównych elementów odpowiedzialnych za sprawność całego mechanizmu. Musi on pracować w zakresie temperatur od -30 do +150 °C, a chwilowo może nawet osiągać temperaturę 400 °C. Oprócz tego musi charakteryzować się zwiększoną odpornością na naciski, odpowiednią lepkością w...

Więcej

Technologia CleanSynto w olejach silnikowych marki Ravenol

Nowoczesne konstrukcje silników współczesnych samochodów wymusiły kolosalne zmiany w technologiach produkcji olejów. Mechanicy zdobywający swe szlify wiele lat temu mogli uważać, że rola olejów silnikowych ogranicza się do smarowania i chłodzenia silnika. Tymczasem współcześnie muszą one sprostać niezwykłym, często rozbieżnym wymaganiom. Nowoczesny olej silnikowy to wyjątkowo skomplikowana mieszanina baz olejowych oraz specjalnie do nich dobranych nowoczesnych dodatków o niezwykle starannie...

Więcej
Pokazuje 1 - 20 z 179 rezultatów